Jeg måtte unne meg litt..

God morgen!

Vi har som noen vet, hatt en periode med kjøpestopp. Det var fordi vi ønsket å være litt føre var, med tanke på mulige permittering fra mannens jobb. Heldigvis så er han i full jobb, og det ser ut til å fortsette sånn. Det var derfor ganske kjekt å kunne få mulighet til å unne seg litt igjen. Det blir kjekt å få litt forskjellig hjem i posten, selv om det fortsatt er på et minimum. Jeg har gledet meg, og ønsket meg litt forskjellig. Noe var faktisk helt nødvendig å få hjem, mens andre ting kanskje var litt mindre viktig. Nå gleder jeg meg til å ta i bruk de nye tingene i tiden fremover.

Det er rart hvordan vi mennesker er laget. For vi blir så lett påvirket, og lysten til å kjøpe noe kommer ganske kjapt. Jeg kan fint klare å unngå shoppingsentre en lang periode. Men det er verre med nettbutikkene som reklamerer overalt på sosiale medier. Der har jeg nok en liten svakhet, og er heldigvis ikke den som kjøper over evne. Men fristet, ja det blir jeg definitivt. Denne gangen så fikk jeg kjøpt meg litt, og så er det på med bremsen igjen for en stund. Man må jo bare ha sunt folkevett, og holde seg unna de store utskeielsene. Ellers så må vi beregne litt penger til en annen investering, og det kommer etter hvert.

Økonomi i disse tider, er utfordrende for mange. Og jeg er langt i fra en ekspert på det området. Men vi lærer alle sammen av de feiltrinnene man gjør i livet, og jeg har heldigvis en sunn holdning til det nå. I dagen samfunn så har vi det jo stort sett bra, og kan med god samvittighet unne oss litt i blant. Jeg er takknemlig for det jeg har, og det jeg får. Så da må man bare være flinke til å ta alt sammen i bruk i hverdagen!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg