JEG MISTET MEG SELV!

God kveld!

Jeg håper at alle sammen har hatt en fin start på uken, og at november blir en skikkelig fin måned. Det er så viktig å ha et positivt fokus, og ha den rette innstillingen i hverdagen. Når jeg klarer å fokusere riktig, så blir jeg både aktiv og strukturert. La oss derfor snakke litt om det å planlegge hverdagen sin. Å ha en plan, kan hjelpe deg til å nå målene dine. Ved å sette seg konkrete målsettinger, så har man noe eksakt å jobbe mot. Jeg har blitt  bedre på å sette meg realistiske mål, og skapt en plan på hvordan jeg skal komme meg dit jeg ønsker i livet. Der er ingenting som kommer av seg selv. Og man må være villig til å gi jernet underveis på ferden.

I går nevnte jeg at mitt tempo har blitt redusert den siste tiden. Det er flere årsaker til det. Men den aller viktigste årsaken er uten tvil helsen min. Da jeg var svært aktiv her på bloggen, så slet jeg meg fullstendig ut. Fullstendig blendet av at jeg måtte ha 3 innlegg hver eneste dag, for å kunne komme på toppen av listen. Der er jeg ikke nå, og skal aldri tilbake til den type tankegang. For jeg mistet meg selv underveis, og ble en skygge av meg selv. Nå har jeg bestemt meg for å ha min egen fremdriftsplan, og ta livet mer med ro underveis på ferden. Om jeg kommer sist på den berømte listen, ja så får det faktisk bare være sånn.

Det tok ganske lang tid før jeg innså at jeg hadde mistet meg selv. Og jeg vet også hva som forårsaket det. Et svar som jeg egentlig ikke ønsker å dele fullt og helt. For det blir for personlig for meg. Men jeg har lært utrolig mye, og har mange erfaringer med meg i sekken. Å blogge skal være kjekt, og ordene skal ikke skrives bare på automatikk. Så derfor var det helt riktig for meg å ta pauser. Redusere aktiviteten min, og heller finne meg selv igjen. I ettertid så er det mange røde flagg som jeg valgte å overse. Det er vondt å erkjenne. Men man kan rett og slett  bli oppslukt av for mye pes og pushing.

Jeg skylder ikke på noen andre enn meg selv. Når man er i denne blogg/sosiale medier verdenen, så kan man fort miste grepet. Nå er jeg glad for at tenkepausen har gjort meg godt. Og jeg vet at hvor mine grenser går. Det er trygt for meg, og for mine kjære. Heldigvis kan man skifte kurs i livet, og sette seg nye målsettinger som faktisk er bra for en selv. I dag så har jeg konkrete mål for veien videre. Både på musikken, og i sosiale medier. Musikken kommer aller først, og den skal virkelig få lov til å blomstre. Så skal jeg jobbe godt med mine sosiale medier, og promotere meg selv der. Jobben må jeg gjøre selv, og i mitt eget tempo. Herlighet, som jeg gleder meg til veien videre!

Ha en strålende kveld, så snakkes vi snart igjen!

Klem fra Wenche

5 kommentarer
    1. Jeg trives veldig godt mitt på blogglisten.
      Og skriver skjelden lange innlegg. De som gjør det må nødvendigvis bruke lang tid. Og det må være veldig slitsomt.

    2. Veldig bra å ta pauser når du trenger det og aller viktigst er jo helsa. Godt å ikke hige etter topplasseringer, men det er litt vanskelig å la være å følge med på også. Uansett så skal blogging være gøy og ikke stress og det er flott å se at du klarer det nå, godt gjort Wenche ❤

      Ha en fin kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg