Jeg mistet meg selv!

Jeg mistet meg selv fullstendig i de vanskelige årene før skilsmissen i 2012. For man blir gradvis svakere når man lever i et forhold som ikke er sunt. Jeg brukte veldig lang tid på å bli sterk nok til å bryte ut. Men jeg var nødt til å gjennomføre det. Jeg vet at jeg ikke er den eneste som har kjent på slike følelser. For det er veldig vondt når man føler at bit for bit av Deg selv forsvinner. Et brudd har alltid to sider, og jeg gjorde mine feil. Men det var helt riktig av meg å gå. Det var først når jeg kom meg ut, at jeg så hvor omfattende skader som var gjort.

Det var hardt å finne veien videre. Og jeg har brukt alle disse årene på å finne meg selv, og bygge meg opp igjen. Jeg skal være helt ærlig med Dere. Det har vært umenneskelig tøft til tider. Men i dag sitter jeg her ved datamaskinen, og har det veldig trygt og godt. For jeg klarte å komme meg videre. Små steg har ført meg hit, og jeg har hatt en stor støtte i kjærligheten. Jeg har lært masse i disse årene. Og jeg kommer aldri til å tillate at noe slikt skal skje meg igjen. Det er så utrolig vanskelig å komme til hektene igjen etter en slik krise. Og jeg er så lettet over å se fremgangen.

Jeg har virkelig hatt mange brikker som måtte komme på riktig plass. Og jeg måtte lære meg hvordan følelser egentlig skal være. Nå er jeg sterk, og vet hva jeg vil. Men veien hit har virkelig kostet meg mange krefter, og helsen er sterkt preget av det. Jeg kan ikke kjenne på bitterheten hele tiden. Da blir jeg syk. Men jeg kan ta konkrete valg, og ta avstand til det som er vanskelig fra fortiden. Jeg nekter å la fortiden ødelegge mer for meg! Heldigvis så er jeg veldig sta, og har et pågangsmot som ikke svikter. Det har hjulpet meg gjennom mange mørke stunder.

Nå er jeg stolt over meg selv! For jeg har endelig kommet meg videre, og kan senke skuldrene ned. Det er en befriende følelse, og jeg koser meg med jobben min. Det er ikke alt som kommer til å gå på skinner i livet mitt. Men jammen klarer jeg meg godt likevel!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer
    1. Tusen takk for at du deler dette <3 <3 <3 Innlegget ditt er tvers igjennom ærlig, og jeg skjønner at det måtte ha vært tøft.

      Kjenner jo flere som er skilt, og de har også fortalt at de måtte bygge seg opp igjen etterpå.

      Godt å høre at du har det bra i dag, og du stråler gjennom øynene dine, og det vises at du har det bra 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg