Jeg orker ikke å være bitter!

Bitterhet er en følelse som suger energi. Det er noe som jeg forsøker å unngå. For bitterhet fører ikke til noe godt i livet. Men noen ganger kommer alle tankene og følelsene til overflaten igjen, og bitterheten sniker seg frem igjen.  Det er viktig for meg å holde et positivt blikk på livet mitt. Da kommer jeg meg fremover, og klarer å nyte de gode dagene i livet. Men akkurat nå så er det ganske vanskelig å holde på det fokuset. For jeg har atter en gang måtte se bakover i livet mitt. Da kommer der mange vonde følelser. Jeg liker ikke å ha det fokuset lenger. Men i noen tilfeller så har jeg ikke noe valg. Jeg er nødt til å ta kamper som virkelig krever masse energi.

Jeg orker ikke å være bitter! Der kommer alltid til å være litt bitterhet igjen inni meg. For sånn har livet mitt blitt. Men jeg velger selv om bitterheten skal få styre meg og mitt liv. Det vil jeg ikke tillate. Jeg tar de kampene som er viktigst. Resten får jeg bare legge vekk, og forsøke å komme meg fremover. Det er ikke lett, men jeg vå velge mine kamper med omhu. Det er ikke alt som fortjener min oppmerksomhet. Og jeg vil ikke fore min egen bitterhet. Det hjelper ikke noen verdens ting. Jeg vil heller bygge meg opp, og komme meg videre i livet. Det er trist når man lar bitterhet styre. Da forsvinner man som person, og det blir bare tragisk. Sånn vil jeg ikke ende opp.

Jeg kjenner på masse sorg, men det er noe helt annet enn bitterhet. For gjennom sorgen så kan jeg bearbeide mine følelser, og til slutt akseptere livet mitt slik som det faktisk er. Noen ganger kan jeg føle meg både sliten og liten. Men jeg vet at min plass er her, og jeg skal se fremover så mye som jeg bare kan klare med mitt utgangspunkt. Livet har sannelig gitt meg mange slag, men jeg er her fortsatt. Det er jeg stolt over, og det er ikke en selvfølge for meg. Når det røyner på som verst så fokuserer jeg på alt det gode som skjer i livet mitt. Det fører meg videre selv om beina vakler. Jeg klarer på et merkelig vis å komme meg videre uansett hva som skjer. Den kraften inni meg vil jeg ikke miste!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg