Jeg orker ikke!

God morgen!

Jeg kjenner at alt det som blir sagt i nyhetene på tv og aviser, gjør et sterkt inntrykk på min mentale helse. Det har derfor vært nødvendig for meg å skjerme meg selv litt. Man trenger ikke å få med seg alle detaljer, men likevel ha en viss kontroll på hva som foregår. Så jeg sjekker hovednyhetene morgen og kveld, men leser ikke alle detaljer lenger. Det trigget angsten min, og jeg må forholde meg som en rolig voksen her hjemme med ungene. De trenger ro og forutsigbarhet, og det er min oppgave å sørge for at vi har det bra. Da må energien gå dit som det er mest hensiktsmessig.

For meg så er det godt å bruke musikken. Jeg kaster meg på livekonserter, og koser meg med det. Så jeg har lært meg til en fin hverdag nå, og alt ble lettere da jeg valgte bort nesten alt av nyheter. Min mentale helse er som dere vet ganske utfordrende. Og jeg ønsker ikke å være så engstelig hele tiden. Vi fokuserer på positive ting her hjemme, og så blir der god tid til å trene. Fysisk aktivitet er jo også gull verd for øyeblikket. Alt som regulerer meg ned , er bra. Å være redd, er veldig energikrevende. Og vi er mange som har mental utfordringer fra før av. Da kan karantene og virus være triggende for veldig mange.

Jeg merket at formen svinger mer enn normalt. Den ene dagen er jeg i god form, og har overskudd. Mens neste dag så er det ganske tungt. Uansett så går dagene, og vi nærmer oss en uke med karantene. Heldigvis så visste vi ikke hvordan dette ville bli. Så nå får vi bare ta en dag om gangen, og vente på klarsignal fra høyeste hold. Selv så tror jeg det vil ta sin tid å bekjempe denne pandemien, så vi må være flinke til å ta vare på oss selv og hverandre. Jeg ønsker deg en fin dag, så snakkes vi igjen her til kvelden.

Husk at jeg går live med minikonsert på min Facebook kl 18.00! Så blir opptaket lagt ut på Digitalscenen kort tid etterpå!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg