Jeg planlegger uken min!

Jeg bruker alltid tid på å planlegge uken min. Da kan jeg jo være forberedt, og ha en oversikt over alt som skal skje. Det kjekker er jo at man allerede da kan komme i gang med blogginnlegg. For man velger ut hva man ønsker å skrive om, og så kan man allerede legge de føringene som man ønsker. Da er jeg avslappet, og kan fokusere på det som skjer der og da. Det er like viktig privat også. Men jeg har heldigvis masse erfaring nå, og jeg kan bedre forutse hva som blir viktig å skrive om her på bloggen.

Nå har jeg en oversikt over hvor mange innlegg som skal skrives i løpet av uken. Da kan jeg putte inn de temaene som jeg ønsker å skrive om. Noen ganger så planlegger jeg helt detaljert. Men er blitt bedre på å ta ting litt på sparket. Livet leves jo her og nå, og da kommer der nytt innhold hele tiden til bloggen min. Men jeg tror ikke blogging hadde vært noe for meg hvis jeg alltid tok alt der og da. Jeg har behov for struktur i hverdagen min. Det blir en fin balanse etter hvert.

Hver eneste søndag går jeg gjennom uken min. Hva skal skje på dagtid, og hva skal skje på kveldstid. Er der noe som er spesielt viktig, eller som krever masse energi ? Hvordan bør jeg planlegge disse dagene? Skal jeg forberede innlegg på forhånd, og så putte inn ferske bilder rett før publisering? Alt handler om å finne en balanse, og være tilstede i den jobben som du faktisk gjennomfører hver dag. Og jeg har lært at min helse snur kjapt, og det må jeg ta hensyn til når jeg planlegger.

Jeg har bestemt meg for å satse skikkelig hardt. Da kan jeg ikke gå uten en plan i hverdagen. Så jeg velger å ha god kontroll på alle kanaler, og heller velge vekk andre ting. Man må sette av den tiden som det faktisk tar å lage ett innlegg. Og jeg poster tre innlegg hver eneste dag. Dersom du akkurat har begynt å blogge? Ja, da anbefaler jeg deg å lage en publiseringsplan allerede nå. Da har du bedre kontroll, og du kan planlegge alt som skal publiseres.

Nå har jeg tenkt å nyte resten av denne kvelden sammen med min kjære mann. En ny uke starter i morgen, og da reiser han av sted på jobb. Nyter derfor de siste timene vi har sammen nå. Ha en fin kveld!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg