JEG SATT FAST!

 

God kveld!

Noen ganger i livet så må man endre kursen, og finne nye veier mot målet. At jeg nå er i gang med en solid livsstilsendring, passer meg veldig bra. Jeg satt fast i en gammel rytme, og hadde ikke det riktige fokuset på egen helse. Når jeg nå er i gang, så merker jeg allerede at det har en positiv effekt på meg som menneske. Kroppen får masse bevegelse, og min mentale helse liker den nye tilværelsen veldig bra. Selvsagt er der utfordringer, men jeg føler meg overraskende positiv og glad.

Alt skjer av en grunn, selv om man ikke alltid har mulighet til å skjønne det der og da. Jeg kjenner på mange følelser rundt det å ønske seg et langt og godt liv. Det er ingen selvfølge, og jeg må virkelig si at det skremmer meg ganske mye. Det er ikke alltid lett å endre på mange rutiner på en gang. Men dersom man virkelig vil ha en endring, så er det mulig. Jeg tok kjapt grep, og har allerede gjort viktige endringer i min hverdag. Det er jeg så glad for, og heldigvis føles det veldig ok.

Målene mine er akkurat de samme som før. Men jeg kommer til å ha større fokus på helse og kosthold. Tenk så bra det blir, når kroppen er klar for større utfordringer. Kanskje smertene etter en konsert ikke blir like store? Tenk om kroppen min etter hvert takler større fysiske utfordringer uten å kollapse helt i etterkant? Det er faktisk lov å håpe, og jeg gleder meg sånn til å se hvordan resultatet blir. Kroppen er allerede i endring, så det lover jo godt.

Jeg skjønner veldig godt at endringer kan være skummelt. Men det må gjøres, og da kan du også klare det! Livet leves her og nå, så skap deg en god hverdag. Endringer er utfordrende i starten, men så blir det en rutine. Og jeg skal holde meg selv i ørene, sånn at det går bra med mine endringer nå. Det er en jobb som krever sitt, og det er så viktig for helsen min. Når jeg tenker på hva som er situasjonen min akkurat nå, så er det ganske lett å motivere seg for å gjennomføre endringer. Kanskje du også må starte på din reise?

Klem fra Wenche

2 kommentarer
    1. Men du, det høres ut som om dette er noe du har funnet på selv.
      Hvorfor ikke være ærlig å si at du aldri hadde endret kosthold og trening om du ikke hadde fått påvist fettlever.
      Vær ærlig mot det selv og oss lesere, som faktisk påpekte flere ganger at du ikke hadde et sunt kosthold,men da blokkerte du flere av oss og gikk i forsvarsposisjon.
      Tenk, alle vi ville deg bare godt!

      1. Jeg har vært ærlig om undersøkelse og resultat. Ja, testresultatet gav meg det sparket bak som jeg trengte. Noen ganger må man innse ting selv i eget tempo. Takknemlig for at folk vil hjelpe meg. Mvh Wenche

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg