Jeg setter grenser!

Jeg har lært meg å sette grenser. For selv om jeg vil veldig mye, så er det ikke mulig å gjennomføre alt. Det handler aller mest om å ta en ting om gangen. Jeg er veldig utålmodig av meg. Men nå er jeg i ferd med å endre tempoet betraktelig. Noen ganger må man rett og slett bare innse hvor skoen trykker. For meg så handler det om å få nok tid til fysisk aktivitet og hvile. Det nytter ikke å ha en full timeplan. Samme hvor kjekt det er å være sosial og engasjert. Jeg må la kroppen få bestemme tempoet i tiden som kommer. Det er en læringskurve som er ganske utfordrende. Men nå sier jeg mer nei enn ja.

Det er veldig viktig å lytte til sin egen kropp. For den gir meg veldig tydelige signaler. Jeg har derfor redusert antall verv i frivillig arbeid. Det er viktig å være sosial, så jeg beholder noe helt lokalt. Man kan vel si at jeg burde gjort dette før. Men nå er jeg endelig der at jeg sier ifra. Jeg vil veldig gjerne beholde mine kanaler på internett, og følge dem opp best mulig. Så jeg gleder meg til å fokusere enda mer på det fremover. Formidling kommer alltid til å være en sentral del av mitt liv. Men jeg skal ha mitt eget tempo, og være forsiktig. Det er best å skynde seg langsomt i mitt tilfelle. Jevnt og trutt skal jeg oppdatere kanalene mine, og det holder for meg.

Når jeg sier nei til ulike ting, så skal jeg ikke ha vond samvittighet. For jeg sier ikke nei for å være vanskelig. Men jeg må tam er hensyn til egen helse. Sånn er det bare. Livet kommer til å endre seg underveis, og man vet aldri hvordan ting vil utarte seg. Jeg håper at livet kan bli enda bedre når jeg roer meg ned litt. Det tror jeg vil gjøre meg godt. Da kan jeg utvikle meg i helt eget tempo, og ta steg for steg!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg