JEG SKJEMMES OVER EGEN KROPP!

 

God kveld!

Når jeg ser meg selv i speilet i treningssalen, så hender det at jeg både vemmes og skjemmes litt. Hvorfor tenker jeg sånn om min egen kropp og utseende? Skal jeg aldri godta den jeg er, og være stolt over meg selv? Må jeg hele livet kjempe hardt for å bygge et solid selvbilde, og en god selvtillit? De sekundene hvor jeg tenker fæle ting om meg selv, gjør vondt langt inni sjelen. For jeg vet at det ikke stemmer, men likevel føler jeg meg stygg.

Vonde og negative tanker kommer gjerne når man er litt sliten, og man føler seg kanskje ikke helt på samme nivå som de andre. Da er det så viktig å jobbe med det mentale underveis, og faktisk si de riktige tingene til seg selv. Gi seg selv ros istedenfor ris. Ikke fokusere på de delene av kroppen som man misliker, men heller fokusere på det som man liker og er fornøyd med. For meg, så betyr det at jeg skal fokusere på rumpe og føtter, og være glad for at jeg fornøyd med den delen av kroppen min.

Jeg pleier å kalle magen min for katastrofeområdet. En del kilo for mye, pluss overheng etter at jeg gikk ned masse i vekt for noen år siden. Akkurat det området på kroppen, er sårt. Og jeg klarer ikke å se det på en positiv måte. Da kan jeg snakke meg selv nord og ned, og ikke være særlig snill mot meg selv. Men når jeg trener, så merker jeg at der skjer noe inni hodet mitt. Og jeg ønsker å bruke det på en god og fornuftig måte. Ja, jeg er litt stor her og der. Men jammen meg er jeg nokså fin likevel.

Vi må lære oss selv til å være rausere. Ikke ha et negativt fokus på kroppen vår. Jeg jobber masse med det, og håper inderlig at jeg kommer noen hakk videre. Med bra fokus på trening og kosthold, så vil merker jeg allerede at kroppen er i endring. Det skaper optimisme hos meg, og pusher meg videre. Kanskje kommer der en dag hvor jeg slutter å snakke stygt om magen min, og skrinlegger de fæle setningene som noen ganger kommer inni hodet mitt. Jeg er glad for at kroppen min takler de endringene som skjer nå, så da blir det nok bra til slutt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg