Jeg spiser kjøtt med god samvittighet!

Det norske folk er i harnisk etter at det ble avslørt elendig dyrehold i et tv program. Selvfølgelig synes jeg at det er forkastelig at dyrene behandles dårlig. Men jeg spiser kjøtt med god samvittighet likevel. For jeg synes ikke at det er min plikt å bli vegetarianer av den grunn. Her må det heller ryddes opp, og kontrollene må bli hyppigere for hele bransjen. Jeg skjønner ikke hvorfor det er jeg som skal endre mitt liv fordi disse bøndene bryter norske lover. Jeg mener at det er bransjen selv som må ta grep, og så må det offentlige gå tungt inn med nye retningslinjer. Kontrollene må økes, og straffene må svi.

Jeg er vokst opp med en far som jobbet på slakteri. Og nærmeste nabo var min onkel og tante som hadde en liten gård. For meg så har kjøtt alltid vært en viktig del av vårt kosthold. Så det ville være helt unaturlig for min del å kutte ut kjøtt. Jeg tror altså at vi må angripe dette problemet på en annen måte. Og jeg vet at en del engasjerte mennesker kommer til å irritere seg over min mening. Men jeg respekterer fullt og helt at andre velger annerledes enn meg. Jeg bestemmer kun over meg selv, og min familie. Så der blir ikke noen store omveltninger hos oss!

jeg vil veldig gjerne at dyrene i norske gårder skal ha et godt liv! Så jeg håper jo også at denne dokumentaren får følger for bøndene. Man kan jo ikke ha det sånn! Her må bransjen selv ta grep, og fokusere på å straffe de bøndene som ikke kan behandle dyrene på en fin måte. For jeg tror at der er mange, flotte bondegårder hvor dyrene virkelig har det godt. Og vi må skille mellom de gode og dårlige. Med et større fokus på å kontrollere denne næringen, så vil man avdekke de verste. Og da må man rett og slett ikke tillate at disse får ha dyr!

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram !

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg