Jeg sprenger grenser!

Feminiteten blomstrer!

Jeg har vært helt ærlig om at jeg de siste årene har jobbet med å slippe til min egen feminitet. Det har alltid vært riktig for meg å være jente, men jeg har på mange måter undertrykt kvinneligheten i meg. Tatt på en tøff maske i veldig mange år. Ikke helt visst hvem jeg var, og hvordan jeg skulle klare å like utseendet mitt. Det er en prosess som jeg fortsatt er i, men jeg merker store endringer i min hverdag.

Sminke er blitt en veldig viktig glede i hverdagen min. Jeg koser meg ved sminkebordet på soverommet, og fyller på med velvære nesten hver eneste dag. Det handler for meg om å lokke frem feminiteten, og akseptere at den faktisk er en del av meg. Jeg har lov til å pynte meg akkurat sånn som jeg selv vil. Og jeg jobber med å gi meg selv lov til å føle meg fin. Det kommer ikke av seg selv hos meg. Jeg må øve, og jeg må våge å være meg.

Dere har kanskje merket at jeg har frisket opp bloggen litt, med et nytt forsidebilde. Med bildet av meg i en ny kjole, som jeg bare elsker. Blomstrete i rosa og lilla. Hvem hadde sett det komme liksom. I løpet av relativt får år, så har stilen min endret seg utrolig masse. Fra kort piggsveis i svart og rødt, til langt hår og blomstrete kjole. Leppestift og fin makeup. Heldigvis så kan jeg si at jeg liker meg selv bedre nå. Litt og litt.

Jeg sprenger mine egne grenser, når det kommer til det ytre. Men på innsiden er jeg i ferd med å finne en større mengde ro. Så kanskje jeg nå får en ny hverdag, hvor jeg faktisk våger å stråle litt?

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg