JEG TABBET MEG UT!

God kveld!

Akkurat nå så har jeg så blandede følelser inni meg. For jeg har i ettermiddag tabbet meg ut. Men jeg reddet meg ut av det på en ok måte. Jeg skal forsøke å forklare for dere, og det sitter litt langt inne å dele det. Men det var nemlig sånn at jeg skulle opptre i et bursdagsselskap, og jeg var en av mange overraskelser for jubilanten. I seg selv en kjekk oppgave, som jeg gledet meg til å gjennomføre. Min jobb var å synge Hurra for deg sammen med hele gjengen, og så skulle jeg fremføre Har du fyr.

Det gikk veldig fint med bursdagssangen. Men så skulle jeg sette meg ved pianoet, og spille til min egen sang. Da jeg startet, så merket jeg at noe ikke var helt riktig. Men jeg satte i gang, før jeg skjønte hva som var feil. Det viste seg nemlig at jeg hadde tatt med feil noter, og dermed var sangen i en altfor høy toneart for min stemme. Det resulterte i at jeg måtte avslutte midt i første vers. Fullstendig krise, og jeg beklaget meg med et smil mens det kokte inne meg.

Heldigvis er jeg ikke så redd for å kaste meg ut i nye løsninger, så jeg satte i gang med å synge den uten piano. Jeg har gjort det masse i ungdomstiden min, så stemmen er godt vant med å takle det. I alt stresset så begynte jeg litt høyt oppe i tone, men det gikk heldigvis fint. Det ble en fin stemning i lokalet, selv om jeg veldig gjerne skulle ha spilt piano til sangen. Jeg var rimelig flau, men fikk masse applaus da det var over.

Dette er en viktig lærepenge for meg som artist, og jeg er oppriktig flau over at det går an å gjøre en slik amatørmessig feil. Men da er det viktig å huske at alle sammen opplever tabber i livet, og poenget er hvordan man kommer seg ut av situasjonen med æren i behold. Jeg klemte til, og sang med masse innlevelse og følelser. Det er jeg glad for, og at jeg ikke gikk helt i kjelleren. Så har jeg lært at jeg må være enda mer nøye, og se godt etter på hvilke noter jeg putter i vesken.

Nå må jeg riste av meg flauheten, og manne meg opp til ny opptreden på fredag og lørdag. Da er det kun sangen som jeg står for, så det bør gå veldig fint. Men dere kan være helt sikre på at jeg skal øve masse før den tid. Det trenger jeg for å kunne stabilisere mitt eget selvbilde, og ikke drukne i negative tanker om meg selv. Jeg deler dette fordi vi ikke må være så redde for tabber. De skjer, de svir og de er ikke så velkomne. Men er det noe vi lærer av, så er det når vi får en rett i ansiktet.

Klem fra Wenche

9 kommentarer
    1. Der et ikke nødvendig å skrive Mvh Wenche . Ditt fulle navn med bilde kommer opp i kommentaren 🙂 . Blir litt smør på flesk. Vi skjønner at det er deg som svarer !

    2. Sånn kan skje med de beste! Høres ut som en koselig stund allikevel synes jeg. Du stråler nok ut energi uansett hva du synger! God klem fra meg! <3

    3. Den aller største tabben her er jo at du utsetter deg selv og andre for en totalt unødvendig eksponering for en eventuell smitte. Den neste store tabben er at du kaller deg for en artist. Du er ingen artist Wenche, du er en middelmådig amatør som benytter enhver anledning til å synge offentlig. Til og med i en pandemi hvor vi blir oppfordret til å unngå unødvendige situasjoner.
      Skjønner meg heller ikke på den passiv-agressive undertonen du har i svarene dine, hver gang noen ikke stryker deg med hårene. Ikke bare i dette innlegget, men generelt.

      1. Helt enig! Kan vi ikke nå følge anbefalinger og påbud? Er det virkelig SÅ vanskelug!?
        Jeg skjønner det bare ikke. Wenche,kanskje du kan gå foran med et godt eksempel? Det har jo vist seg at feks å synge i kor er veldig smittsomt. Og at du synger både i private lag og på pub syns jeg ikke samsvarer med at du er engstelig for korona og feks avlyser julefeiring. Det virker som at å synge offentlig for deg er det eneste som gjelder for deg, correct me if I am wrong altså.

        1. Hei! Nå er det faktisk sånn at dette selskapet var innenfor de retningslinjene og påbudene som er gjeldende nå. Og jeg oppholdt meg minst to meter fra andre mennesker den lille stunden jeg var tilstede. Når det gjelder å ta oppdrag, så gjør jeg det dersom smittevern regler holdes, og jeg har mulighet til å ha korrekt avstand til publikum. Ha en fin kveld videre! Mvh Wenche

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg