JEG TAKLER DET IKKE!

 

God kveld!

Jeg kan takle mange typer mennesker som jeg møter i min hverdag. Men ingenting frustrerer meg mer, enn når man møter mennesker som bruker sin makt på feil måte. Hvor man ikke skjønner hele bildet, men likevel bare øser ut av sin makt for å vinne respekt. Det takler jeg ikke, og det gjør meg aldeles rasende. Ingenting kan få meg til å bli mer sint, enn den type arroganse. Og ja, jeg kan bli skikkelig sint jeg også. Da er jeg ikke nådig.

I løpet av årenes løp har jeg vært nødt til å takle slike personer fra tid til annen. Og hver eneste gang, så kan jeg forbli rasende i mange dager. Rett og slett fordi jeg ikke fatter hvordan enkelte mennesker kan oppføre seg, og hvor de har gjemt bort forståelse og empati. Det er ikke sånn at jeg trenger å bli tatt på med silkehansker. For jeg har vært ute en vinternatt før. Men når man opplever urettferdige situasjoner, så blir jeg skikkelig lei meg og frustrert.

Noen ganger så skulle jeg ønske at følelsene mine ikke ble så fryktelig sterke i øyeblikket. For da hadde jeg klart å få sagt så mye mer, enn når tårene overmanner meg. Men sånn er jeg skrudd sammen ,og jeg må akseptere meg selv. Heldigvis er jeg en person som ikke godtar alt, så jeg kan i etterkant av situasjonen ta tak i det på min egen måte. Gjerne skriftlig, og når følelsene har roet seg ned litt. På den måten unngår jeg å si ting som jeg angrer på, og som kan gjøre stor skade.’

Heldigvis er jeg skrudd sammen på en måte som gjør at motstand ikke knekker meg. Gang på gang finner jeg styrke nok til å kjempe videre. Livet er slettes ikke så verst, selv om jeg blir skrekkelig sint noen ganger. Denne uken har gitt meg nye erfaringer, og det koker fortsatt inni meg. Men jeg er på vei ned i balanse igjen, og det skal bli deilig. Noen dager til, så er jeg klar til gi mine tilbakemeldinger på en konstruktiv måte. Det er nok til syvende og sist det beste..

Kos dere resten av kvelden, så prates vi igjen i morgen tidlig. God helg!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg