Jeg tok et oppgjør med meg selv!

Noen ganger må man ta en alvorsprat med seg selv. Og det var på tide for å få gjort det i eget liv. For jeg er på et sted i livet nå hvor jeg skal ta mange valg, og jeg skal nå hårete mål de neste årene. Da jeg virkelig bruke tiden godt, og ta ekstra vare på meg selv både fysisk og psykisk. Jeg måtte snakke ganske hardt til meg selv, og finne ut hva som trengs for å mestre hverdagen min bedre.

Det fine med slike oppgjør i eget liv, er at det medfører endringer. For nå skal jeg ikke bruke dumme unnskyldninger, men heller gjennomføre det som jeg har avtalt med meg selv. Hver dag skal jeg forsøke å gjennomføre planen min. Noen dager kommer jeg til å feile, men da skal jeg ikke gi meg. Ny dag kommer etter hver natt, og da må jeg bare reise meg igjen.

For meg så er fysisk aktivitet nøkkelen til det aller meste. Og jeg kan huske den gode følelsen jeg hadde i kroppen min for noen år siden. Da var jeg i god fysisk form fordi jeg trente veldig jevnlig. Jeg vil ha tilbake den følelsen inni meg. Det handler ikke om slanking. men om selvbildet mitt. Ja, jeg tar gjerne bort noen kilo underveis. Men det er ikke det som er viktigst.

September skal være en god måned for meg. Det gjelder både privat og i jobb sammenheng. Så jeg har laget en plan som jeg skal følge slavisk. Det kommer til å være hardt. Men jeg er endelig på nett med meg selv, og jeg har tatt et konkret valg. Vekk med alle bortforklaringer, og på med joggeskoene. Faktisk så trenger jeg å være fysisk aktivt fem ganger per uke. Men jeg skal ta det gradvis.

Så som dere ser, så går ikke alt like enkelt for meg heller. Men jeg vil pleie meg selv på best mulig måte, og oppnå de målene som jeg ønsker.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg