Jeg trenger fysisk aktivitet!

For meg så er det veldig viktig å ta vare på kropp og sjel. Da må jeg ta i bruk de verktøyene som virkelig hjelper meg i hverdagen. Fysisk aktivitet er et av de aller viktigste virkemidlene som jeg bruker. Det handler om å være i moderat trening ca. 30 minutter flere ganger per uke. Jeg trener en del økter hjemme i stuen min, og så går jeg litt tur. Da får kroppen min bevegelse, og blodsirkulasjonen øker i kroppe min. I tillegg klarer treningen å roe ned hodet mitt. Da forsvinner tankekjøret for en stund, og det er jo deilig. Jeg kan ofte mangle motivasjonen, men jeg har lært meg til å gjennomføre det så ofte som jeg kan.

Trening trenger ikke være så kjedelig! Finn den aktiviteten som Du liker, og prioriter den høyt. For det handler faktisk veldig mye om riktig prioritering i en travel hverdag. Derfor er det viktig å lage en plan som er mulig for Deg å gjennomføre. Jeg trenger egentlig trening hver eneste dag, men det klarer jeg ikke å gjennomføre. Så da har jeg satt meg et mål om å klare 3 økter hver uke. Alt over det er en bonus! Det er ganske herlig å kjenne på den mestringsfølelsen som treningen gir meg. Det er med på å holde meg oppe, og jeg får bedre dager!

Jeg vet at dette er vanskelig. For jeg sluntrer unna jeg også iblant. Men jeg merker det veldig fort. Og så er det godt å komme i gang igjen hver eneste gang. Nå har jeg kommet inn i en god rytme, og det fungerer fint. For jeg må være i så god form som mulig. Jeg har jo tross alt satt meg ganske mange mål det neste året! Da er det viktig å ha en kropp som faktisk fungerer så godt som overhodet mulig. Det kan jeg bidra med selv gjennom trening. Så da er det en oppgave som jeg har gitt meg selv i tiden som kommer. For jeg skal komme meg videre, og da gjør jeg det som behøves underveis! Jeg håper at Du også kan finne din aktivitet som hjelper deg i bedre form!

Vi blogges!

Følg meg gjerne;

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WELG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

Siste innlegg