Jeg trenger ikke å være perfekt!

Jeg har en tendens til å sette altfor høye krav til meg selv. Det er liksom ikke godt nok samme hva jeg gjør. Det har jeg måtte jobbe en del med den siste tiden. For der er ikke noen som er perfekte, og alle sammen bommer i blant. Jeg kan ikke si at jeg er helt over det enda, men det har blitt bedre den siste tiden. For jeg var nødt til å tenke meg nøye om. Og når jeg ser meg rundt, så merker jeg jo at der ikke er noen andre som fikser alt heller. Jeg vil selvfølgelig har en viss kvalitet på det som jeg legger ut på internett. Men jeg trenger ikke lete etter det perfekte. Det holder at det er godt nok. Da opplever man mye mer mestring, og det gjør meg gradvis sterkere.

Jeg har sett en del på norske youtubere. De er en del yngre enn meg. Men jeg ser jo at de filmer hverdagen sin. De har ikke perfekt filming alltid, eller den perfekte bakgrunnen. Men de publiserer videoen likevel. Det var litt godt for meg å se. For jeg er ikke et teknisk vidunderbarn , og trenger opplæring i redigering. Veien blir til mens man går, og jeg håper at det blir mulig å lære litt mer om det etter hvert. Nå gleder jeg meg til å lage videoer, og jeg vil jo ha en utvikling der også. Det er mange ting som må læres. Jeg kan ikke lete etter det perfekte når jeg skal klare å publisere fem videoer i uken. Men jeg koser meg foran kamerat, og det er en genial mulighet til å nå ut med mitt budskap.

Verden er full av mennesker. Alle sammen har ulike evner og talenter. Men de har de feilene som gjør oss menneskelige. Det viktigste blir å ta vare på det som gjør oss godt. Vi må ikke bli så fokuserte på å prestere aller best. Vi er gode nok! Jeg må minne meg på det hele tiden. For jeg er min verste kritiker på alle områder. Det tar tid å snu det, men det er mulig. Jeg lever livet mens det er her, og skal ikke misbruke tiden min underveis. Det er helt ok å gjøre ting så godt som man kan! Det holder i massevis!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg