Jeg trenger mer tid!

Akkurat nå så jobber jeg meg gjennom en del ting som virkelig er vanskelig. Det handler om mange ting som jeg må akseptere, og i noen tilfeller så må jeg gjøre meg klar til å kjempe enda mer. Jeg merker at det tærer på meg. Jeg er veldig varierende form både mentalt og fysisk. Det er ikke så lett å takle alt på en gang. Jeg trenger tid til å sortere mine tanker og følelser. Jeg blir nødt til å ta en del valg underveis, og det er ikke så lett. Nok en gang har jeg kommet til punkt der jeg må ta en ny runde med det å akseptere livet mitt. Jeg har vært gjennom en del tester hos terapeuten, og jeg har fått diagnoser. Noe var jeg klar over, men noe kom ganske hardt rett i ansiktet mitt. Jeg kjenner at det er veldig vanskelig å ta inn.

Diagnosene mine kommer på grunn av min fortid. Det er slått fast av fagfolk. Livet mitt fortsetter som vanlig selv om der kommer diagnoser. Men det får meg likevel til å tenke over livet mitt atter en gang. For det trigger frem sorgen og bitterheten. Jeg forsøker etter beste evne å se fremover. Men akkurat nå så er det sårt og vondt atter en gang. Det er ikke kjekt når man blir minnet på de skadene man faktisk har fått. Jeg kan ikke gjøre annet en å ta en dag om gangen. Finne glede i livet mitt, og forsøke å lage meg en fin hverdag. Det kommer til å gå opp og ned. Men jeg skal komme meg videre igjen denne gangen også. Jeg innser at mentale utfordringer kommer til å være tilstede i resten av livet mitt.

Jeg vet at det er menneskelig å reagere slik som jeg gjør. Det er både godt og vondt å komme seg gjennom tester og få et resultat. For jeg vil jo egentlig vite hva som er min utfordring, og hva som er ok. Men jeg ble tatt litt på sengen denne gangen. Forsøkte å forberede meg, men det ble vanskelig likevel. Når jeg føler meg sterk nok, så kommer jeg til å dele det med Dere. Men akkurat nå så trenger jeg mer tid selv. For jeg må akseptere for å kunne være sterk. Det nytter ikke å stresse med det. Hverdagen kommer til å bli bra likevel. Jeg må bare være god mot meg selv, og ikke presse meg så hardt på alle områder. Der er en stor årsak til at jeg faktisk har utfordringer. Og den forsvinner ikke. Det handler aller mest om å finne en rytme som gjør meg godt i tiden som kommer.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg