ENDELIG DRO HAN!

 

God kveld!

Nå har jeg virkelig begynt å kjenne at hverdagen er tilbake, og jeg elsker det. Denne sommeren har vi ikke reist noen steder, og hatt fokus på å bli ferdige med oppussing i kjelleren. Det vil da si at min mann har snekret i de 14 dagene han hadde ferie, og jeg har forsøkt å hjelpe til så godt som jeg kan. Men vi kjente begge to at det var greit å komme tilbake til vante rutiner da han dro på jobb på søndag ettermiddag. Min mann er nemlig lastebilsjåfør, og bor i bilen sin i ukedagene. Å være alene hjemme med ungene, har blitt en vane for meg. Det er selvsagt tøft iblant, men jeg har hele tiden vært innforstått med dette.

Sannheten er også at jeg trenger alenetid. Når han er på jobb, så kan jeg ha min egen rutine på hverdagen. Og jeg holder styr på unger, skole og kjøring. Da jeg traff ham etter min første skilsmisse, så hadde jeg nesten ikke vært alene i voksen alder. Jeg hadde derfor et behov for å bli sterkere i meg selv, og stå i ulike situasjoner på egen hånd. De gangene hvor det har røynet på, så har min mann selvsagt hjulpet meg gjennom det. Men jeg måtte ta tak i ulike problemstillinger selv, og finne de løsningene som passet meg og mitt eget liv.  Å ha litt tid hver for oss, er ikke så dumt. Vi gleder jo oss til hver helg, og er takknemlige for den tiden vi er hjemme samtidig.

Å prioritere seg selv er mye viktigere enn jeg var klar over. Til en viss grad selvsagt, ellers blir man jo for egenrådig. Men når jeg har fått tid for meg selv, så blir jeg mer åpen for å være en god kjæreste. Mammarollen tar så stor plass som den skal, og jeg er så glad for å ha guttene mine her hjemme. Nå er de så store, så jeg må følge dem opp på en annen måte enn tidligere. De er heldige som har en mamma som er hjemme, og som er tilgjengelig dersom det skulle være noe som helst. Jeg skulle gjerne vært frisk, og hatt muligheten til å jobbe. Men sånn er det ikke, og da skal jeg i hvert fall bruke tiden fornuftig. En miks av alenetid, og være en tilgjengelig mamma.

Det var litt godt å se mannen min dra på jobb igjen, og det er ikke fælt å si. For vi kjente på det begge to, og vi vet hvor vi har hverandre. De vanlige rutinene er så gode å ha. Sånn henger vi sammen på vår måte, og vi jobber oss gjennom livet.

Klem fra Wenche

4 kommentarer
    1. Jeg er endelig tilbake på jobb og skal finne tilbake til gode rutiner etter 3 uker ferie! Hurra! Ha ha.. Vi var på fjelltur den første uken sammen, de to siste har vi vært hjemme, men samboeren har hatt et par småturer med kompisene sine og det setter jeg veldig pris på – orker ikke å gå oppe på hverandre hele tiden 😛

      Og det er viktig å finne litt tid til seg selv, det er helt klart <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg