Jeg utfordrer meg selv!

Det er fort gjort å havne inn i en vane. Det skjer også når det kommer til valg av antrekk. Jeg er ganske god på å shoppe hjem ulike plagg. Men så havner de inn i skapet, og så velger jeg de vante plaggene likevel. Det har jeg utfordret meg selv på dette året her! Jeg skal bli flinkere til å bruke ulike plagg. Det handler om å være litt mer bevisst på de valgene som jeg tar. For jeg elsker egentlig å kle meg opp. Men så holder janteloven meg litt tilbake. Det skal jeg ikke tenke så mye på lenger. Jeg skal bruke kjole dersom jeg har lyst til det. Eller bruke skjørt istedenfor bukse på en vanlig mandag. Det er nemlig lov å kle seg litt opp i hverdagen også.

Jeg trenger litt mer selvtillit på dette området. Men jeg føler meg klar for å være meg selv. Det handler om å legge vekk de negative ordene som svirrer inni hodet mitt. Jeg husker nemlig alt for godt de vonde ordene om kroppen min. År med mobbing og sjikane har satt sine spor. Det er på tide å gjøre akkurat som jeg selv vil. For klærne er mine, og jeg bestemmer selv. Jeg kommuniserer med min kjære mann dersom vi skal ut på noe spesielt sammen. Men ellers så er det kun mitt valg. Og jeg har fullt av klær som jeg ikke bruker. Det er ikke særlig økonomisk, og jeg må sette i gang å bruke dem. Jeg har en rydde jobb i hodet mitt. For det er der sperrene mine sitter.

Det skal være kjekt å kle seg opp litt! Jeg er i ferd med å bli mer glad i klar, sko, vesker, sminke og pynt. Det har jeg lov til ,og jeg skal gjøre meg selv glad. Røde lepper er noe som jeg virkelig liker. Så hvorfor skal jeg ikke bruke det? Jeg utfordrer meg selv til å kle meg finere i hverdagen, og føle meg vel! Det er veldig kjekt når jeg ikke holder meg selv tilbake. Men det trenger jeg en del trening i. For jeg er på vei et sted. Men vet ikke helt hvor jeg ender. Noen dager er koseplaggene på, men det skal ikke være så ofte som nå. For jeg skal ikke gjemme meg vekk i de store koseplaggene lenger! Det er lov til å føle seg ekstra fin i hverdagen!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

2 kommentarer
    1. Nei og atter nei! Du skal ikke gjemme deg bort og du skal bruke akkurat de klærne, sminken og tilbehøret du har lyst til. Jeg elsker å se mennesker som har gjort seg litt flid med påkledningen sin. Jeg har jobbet som flyvertinne i mer enn 30 år og ser en mengde mennesker hver dag. De aller fleste ser ikke ut til å ha gjort seg noen flid nå det gjelder stil og påkledning. Hva er greia med å reise ut blant folk i joggebukser, treningstights og ustelt hår? Det tilhører treningssenteret og hjemme.

      You go girl, put on the red hot lips!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg