Jeg utsetter vanskelige ting!

God kveld!

Jeg er lei av å utsette vanskelige ting. Det er noe som jeg må bli bedre på. Ta tak i de tingene som virkelig svir, og som jeg bare velger å utsette enda litt lenger. Det er så dumt, for da blir jo bare det vonde lenger , og får mer tid en det fortjener. Jeg skal fikse en hel del konkrete ting nå i januar. Det er på tide å kontakte de man trenger hjelp fra, og så må jeg bare få det gjort. Da vet jeg nemlig at høye skuldre kanskje kan senkes litt i etterkant. For meg så er det viktig å ta bort de tingene som distraherer meg i hverdagen, og som stjeler fokuset mitt. Der må jeg bare skjerpe meg, og faktisk komme i gang.

Noen ganger så blir jeg matt av meg selv. Men så vet jeg jo hvorfor ting tar så lang tid. Det handler om fortid, og jeg ønsker ikke å gå i detaljer. Men nå er tiden inne for å få ting på stell, og da må jeg bare komme meg gjennom det her og nå. Min kjære mann forsøker å pushe meg, og jeg har til tider blitt sint på ham. Men nå er det på tide å ta sats, og bare finne en løsning som er bra for oss alle sammen. Små ting kan blir veldig store i min verden. Det må jeg endre på, for jeg vil ikke at det skal ta så mye av mine tanker og tid. Jeg vet at det sikkert går bra, men det første steget må jeg ta nå.

De siste årene så har jeg klart det aller meste. Men noen ting har altså blitt liggende, og de skal bort nå. Da kommer jeg til å føle meg bedre, og vite at ting er på stell. For et styr det blir når man bare legger ting vekk, for å ta det siden. Det er aldri en smart strategi i mitt liv. Nei, jeg må heller fortsette med å være effektiv. Sånn som jeg kunne være i de tider hvor jeg jobbet som leder. Da kunne jeg gjøre så masse på en gang. Det er lenge siden nå, for å si det sånn. Og jeg vet at det ikke er så lett for meg lenger. Men jeg skal i hvert fall endelig komme skikkelig i gang.

Jeg tror der finnes flere som meg der ute. Som kan kjenne seg igjen i at noen blir liggende over alt for lang tid. Nå håper jeg å komme i mål ganske kjapt med mine ting. Så får jeg lære av denne erfaringen, og forsøke å unngå det i fremtiden!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer
    1. Du skriver bra. Men veldig generelt .
      Imgenting vi får innsyn i. Og sånn er det i alle innlegg. Det blir kjedelig 🙁 . Du må tørre å dele mer av de faktiske forhold og ikke bare skrive på generelt grunnlag .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg