Jeg vil bruke min stemme!

Det er meget viktig for meg å kunne bruke stemmen min i det offentlige rom. For jeg har noen hjertesaker som jeg virkelig brenner for! Vi trenger fortsatt mer åpenhet for å kunne fjerne stigmatisering og tabu rundt psykisk helse. Jeg tror at alle sammen kan kjenne på det iblant. For vi møter på motstand i løpet av livet, og da hadde det vært fint om vi kunne snakke med hverandre. Men der er altfor mange mennesker der ute som sliter alene. Det er ikke alltid rom for å kunne dele. Det er noe som jeg virkelig synes er trist å tenke på.

Jeg har slitt med min mentale helse i mange år. Og jeg kan med sikkerhet si at jeg trengte åpenheten for å bli bedre. Dersom jeg ikke kunne få lov til å endelig være meg, så ville ikke fremgangen kommet. Jeg hadde et stort behov for å kaste masken, og erkjenne at livet var vanskelig. Da kunne jeg endelig lære meg å stå stødig. Når man åpner seg opp, så blir man veldig sårbar. Så jeg kan ikke si at det har vært lett for meg. Men jeg har gradvis merket at respekten har økt, og at jeg har fått krefter. Og endelig kan jeg mene at livet mitt er veldig verdifullt. For det inneholder så mye mer enn kun det vonde. Nå har jeg fått fortiden mer på avstand, og da kan jeg legge merke til livet her og nå.

Livet inneholder mange kapitler, og jeg er forhåpentligvis ikke kommet halvveis enda. Det er så mange ting som jeg ønsker å oppleve. For nå er livet mitt endelig i ferd med å bli bra, og jeg er så mye roligere. Jeg har fått nye sjanser i livet, og de skal jeg ta godt vare på. For det kommer ikke av seg selv. Beinhard jobbing over flere år har endelig gitt resultater. Husk på at livet alltid inneholder noe godt. Men det er ikke alltid så enkelt å se det der og da. Men når livet roer seg, og man kan se seg rundt, så oppdager man det. Da kan Du også finne glede i små ting. Jeg er veldig glad for at jeg ikke gav opp livet. Det har vist seg gang på gang at man kan komme videre. Men vi må våge å dele våre erfaringer med andre. For da kan samfunnet se hvordan hverdagen egentlig er for veldig mange mennesker. Psykiske utfordringer er en stor utfordring i vårt samfunn. Jeg velger derfor å dele mine tanker og erfaringer med Dere på mine kanaler. Så håper jeg at det kan hjelpe Deg til å se at livet jammen meg er verdifullt!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

Siste innlegg