Jeg vil leve livet mitt her og nå!

Jeg føler meg heldig. For jeg har mest sannsynlig mange år igjen av livet mitt. Vi vet det ikke, men jeg velger å tro det. Men rundt oss hører vi stadig vekk om liv som tar slutt så altfor tidlig. Flotte mennesker som får livet sitt avsluttet på grunn av sykdom, uhell eller rett og slett fordi de ikke klarer å leve lenger. Det er noe som vi må våge å snakke om. For det skjer rundt oss hele tiden. Mennesker kommer og går. Ingen av oss blir her for evig. Det er livets harde realiteter. Det er mange ganger helt uvirkelig når et liv tar slutt. Men jeg tror ikke det er meningen at vi skal skjønne det helt. Det er blant de tingene i livet som vi ikke vet alt om på forhånd.

Det er godt å leve. Jeg minner meg på det mange ganger. For jeg jobber med meg selv hele tiden. Det må jeg for å klare å bevare positiviteten. Jeg har ulike diagnoser, og til tider er livet fylt opp med smerter og utfordringer. Men jeg har en familie, et hjem , venner og musikken. Jeg er mamma og ektefelle. Jeg er elsket, og jeg elsker dem. Veldig mye i livet mitt er veldig fint. Det er viktig å minne hverandre på akkurat det. Jeg er glad i livet mitt. De4t har hendt at mørket nesten har tatt overhånd. Men jeg hadde ungene og kjærligheten. Det holdt meg her. Jeg er så takknemlig for det. Livet er nemlig veldig verdifullt for meg.

Jeg vil leve livet mitt her og nå! Det er akkurat som om at dagene er enda mer verdifulle. For jeg vet om så mange som ikke er her lenger. Det gjør meg trist, og jeg savner dem. Livet kommer og går. Det gjelder å henge på så godt som man kan klare. Jeg våger å gå etter mine drømmer. For jeg vil vite at jeg i hvert fall har forsøkt å leve slik som jeg ønsker meg. Jeg kommer ikke til å oppnå alt. Men jeg kommer til å leve mens jeg faktisk er her. Det betyr masse for meg. Og jeg vil veldig gjerne være takknemlig for det livet som jeg faktisk har her og nå. Vi vet ikke noen verdens ting om fremtiden. Men vi kan velge hvordan vi vil møte den. Jeg forsøker å møte den med et åpent sinn. Og jeg vil våge mer. Være enda mer tilstede i ungenes liv. Elske min ektefelle hver eneste dag. For livet er faktisk her og nå!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg