Kan jeg gå i kjole?

Jeg har lyst til å pynte meg mer i hverdagen!

God kveld!

I dag bestemte jeg meg for å pynte meg litt ekstra, og tok faktisk på meg en kjole. Det er noe som jeg altfor sjelden bruker, og jeg har så mange kjoler i skapet mitt. Jeg har nå gitt meg selv en utfordring, og skal gå med kjole minst 2 dager hver uke. Og jeg skal variere hvilke kjoler jeg bruker, sånn at de aller fleste blir brukt. Jeg kan jo ikke bare ha ting hengende i skapet mitt i flere år, uten å ta det i bruk. Der ligger noen årsaker bak denne uvanen min, og jeg må få gjort noe med det.

Jeg ønsker å ha min personlige stil, og være trygg på den jeg er!

Jeg har nemlig en slags sannhet inni meg, som sier at jeg er for tykk til å være fin i kjoler. Noe som jeg jo egentlig vet er helt feil, men som jeg har hatt utfordringer med i mange år. Jeg har jo selv kjøpt disse kjolene, så jeg har jo et slags ønske om å kunne bruke det. Man kan ikke alltid vente på store anledninger for å kle seg i kjole, men heller bare gjøre det i hverdagen. De aller fleste kjolene mine, er jo svært behagelige å gå med. Sitter i hodet som vanlig, og må derfor gjøres noe med.

Nå skal jeg bruke kjoler 2 dager i uken!

Gode strømpebukser er også et must, og der forsøker jeg å finne gode løsninger. Tror nok det er litt av årsaken til at kjolene bare har blitt hengende der. De siste månedene har jeg kommet meg gjennom en livsstilsendring, som har medført vektnedgang. Så da hjelper det jo også på min egen selvtillit og selvbildet. I dag føler jeg meg fin, og har fått så mange komplimenter i hele dag. Gøy når man får fine tilbakemeldinger, når man egentlig er litt usikker selv!

For meg så er det viktig å ta grep i hverdagen. Forsøke å finne gode løsninger, og gi meg selv end del utfordringer. Da må jeg være aktiv, og jeg må ut av komfortsonen min. Det er jo sånn at jeg ønsker meg personlig vekst, og det gjelder også mote og utseendet. Men nå er kvelden her, og den skal jeg nyte sammen med min kjære. Håper du også har hatt en fin fredag. Vi snakkes om noen timer!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg