Kan jeg trene bort angsten?

Det er en kjent sak at trening er bra for vår fysiske og psykiske helse. Jeg har hørt det i årevis, og jeg vet veldig godt at det stemmer. Men jeg vet også at det er tungt å holde treningen ved like, og faller fort av lasset. Men jeg ønsker å få bedre tak på angsten min, og ikke la den få så stor plass i min hverdag. For fokuset mitt skal være på fremtiden, og gammel negativitet skal elimineres bort.

For meg så fungerer treningen godt på angsten. Styggen på ryggen jages lenger vekk, og jeg fylles opp med positiv energi. Jeg har derfor besluttet at treningen fra nå av skal prioriteres mye høyere. Det skal være noe som jeg helt naturlig bruker tiden min på, og det skal bli en fast del av min hverdag. Jeg har klart akkurat dette før, og jeg kan huske hvor deilig det var. Men starten er alltid vanskelig.

Jeg trener et par ganger i uken nå, men det holder ikke for meg og min psyke. Så jeg er nødt til å få til litt fysisk aktivitet daglig. Det handler om hvor du legger fokuset, og hvordan du prioriterer timene dine. For meg så skal nye vaner settes i sving, og jeg gleder meg til å kjenne på mestringsfølelsen daglig. Det er jo den som pusher meg videre hver dag.

Det er mange brikker i mitt puslespill, og jeg må få brikkene på riktig plass. Jeg har brukt en del tid på å tenke gjennom dagene mine, og rutinene. Jeg ser at der må en endring til. For jeg vil lykkes med å nå mine mål, og da må man jobbe hardt underveis. Det krever også at kropp og hode er i god form! Så nå føler jeg meg klar for å ta grep!

Jeg skal tilbringe resten av denne kvelden på sofaen, men allerede i morgen tidlig skal jeg trene her hjemme! Så ha en fin kveld alle sammen, og heng dere gjerne på treningen dere også!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg