KLARER DU 1 METEREN?

 

God kveld!

I disse pandemi tider, så er det ganske mange som har gått lei. Som ikke tar dette seriøst nok, og som glemmer ut smittevernreglene. Jeg skjønner veldig godt at man er lei. Men det hjelper oss ikke i det hele tatt, for smitten sprer seg jo bare enda mer. Det er ikke vanskelig å se at mange driter i 1 meteren. På sosiale medier, så kan man se festligheter der alle står i klynger. Hva er det som gjør oss så naive? Hvorfor klarer vi ikke å skjerpe oss?

I Oslo og Bergen har det nå blitt strengere restriksjoner. Det viser at smitten kan eksplodere på kort tid, og vi må være klar over faren. Det er ikke bare gamle mennesker som dør av denne sykdommen. Familier har mistet sine kjære, og de gremmes over vår tankeløshet. Jeg gjør også feil, men forsøker etter beste evne å holde meg innenfor reglene. Ja, det krever at man tenker en del på det. Men jeg ønsker å unngå smitten, og vil heller ikke smitte andre mennesker.

Man kan finne på masse kjekt, selv om man må holde 1 meter avstand. La oss fokusere på det som vi faktisk kan gjøre, og ha det kjekt likevel. Vi må være solidariske, og hjelpe hverandre gjennom denne pandemien. Alle kan gjøre feil, og jeg kan være den neste som blir smittet. Da vil jeg gjerne vite med meg selv,  at jeg har holdt god nok avstand. Håper at du også kan gi en ekstra innsats de neste ukene, sånn at vi kommer oss velberget gjennom dette.

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg