Klarer du å tilgi deg selv?

Alle mennesker gjør feil i løpet av livet. Der er ingen som klarer å være helt plettfrie. Men det er ikke sånn at man skal kjefte på seg selv i all evighet etter en feil. Akkurat det tok det lang tid for meg å forstå. For jeg la altfor masse på mine egne skuldre, og det ble til slutt nesten helt umulig å gå videre. Faktisk så satte det seg fysisk fast i kroppen min, og jeg fikk betennelser i hele kroppen min. Jeg var nødt til å tenke meg grundig om, og finne ut hva det var som holdt meg nede.

Jeg ble ikke så glad da jeg kom til min sannhet. For da ble det enda nærmere, og jeg kunne ikke reise fra det. Heldigvis så fikk jeg hjelp til å sortere tanker og følelser. Og i dag så står jeg stødig. Men hvordan takler du det? Klarer du å tilgi deg selv? Eller er du langsint på deg selv? Det kan være mange årsaker til at man sliter med slike ting som dette. Og der finnes ikke en magisk løsning på problemet. Men jeg vet av egen erfaring, at i det man klarer å akseptere så blir livet bedre.

Vi lever i et samfunn hvor der er store krav til både barn og voksne. Da er det fort gjort å ta et galt valg, og komme i ulike situasjoner. Det viktigste man kan gjøre, er å være ærlig mot seg selv. Forsøk å gjøre ditt beste med å rydde opp i de feiltrinnene som du har gjort. Og det kan være lurt å ha noe å snakke med underveis i prosessen. Vi har lov til å feile. For det er helt naturlig at noe går skeis i livet. Det lærer oss faktisk å takle vanskelige situasjoner i hverdagen vår. Og det er en veldig viktig lærdom.

Ta en dag om gangen, og gjør så godt som du kan. Faller du, så reiser du deg igjen. Sånn er det bare, og du kan klare det! Det handler om å jobbe med egne følelser, og finne sin vei videre i livet. Jeg heier på deg!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg