Klarer du å være positiv?

God kveld!

Denne uken så er jeg med på en Challenge, og det er en veldig viktig utfordring. Jeg skal ha et kun fokus på det som er positivt i livet mitt! Det betyr at jeg ikke skal la meg bli nedtrykket av andres eller min egen negativitet. Jeg skal unngå å lese dritt om meg selv, og logge ut av sider som ikke gjør meg godt. Uken skal brukes til å dyrke det som er positivt i livet her og nå. Det høres kanskje litt vel rosenrødt ut for deg, men da tror jeg du skal tenke litt over det. For der er så masse negativt fokus rundt oss, og vi legger nesten ikke merke til det lenger. For det har blitt så vanlig i samfunnet vårt, og det er ikke bra.

Selvsagt så kan livet gi oss utfordringer denne uken også. Men vi kan velge hvordan vi angriper hverdagen. Det gjelder å luke bort det som gjør oss negative, og faktisk si i fra dersom andre påfører deg negativitet. Vi har alle sammen et ansvar for vår egen lykke, og det bør vi tenke mer på. Jeg føler i hvert fall at dette er viktig i mitt liv, og jeg ønsker å spre positivitet på mine kanaler. For jeg jo så heldig som kan spre mitt budskap ut til så mange mennesker i løpet av en uke. Det er så kjekt, og jeg er skikkelig glad i dere alle sammen! Vi skal gi hverandre oppmuntrende ord, og spre kjærlighet rundt oss i dagene som kommer.

Vi er i gang med desember, og det nærmer seg jul. Men vi vet jo veldig godt at ikke alle sammen gleder seg til akkurat disse dagene. Så jeg vil derfor minne alle om at vi kan hjelpe litt. Ta kontakt med for eksempel Frelsesarmeen , og gi et lite bidrag til de som trenger det. Jeg har selv fått julehjelp fra dem tidligere år, men nå klarer vi oss heldigvis fint selv. Men jeg kan huske den store takknemligheten som jeg kjente på der og da. Vi er mange som har opplevd vanskelige perioder i livet. Så spre litt ekstra kjærlighet til dem som trenger det!

La oss nå hjelpe hverandre til å være positive, og hjelpsomme mot hverandre. Det er noe som alle har godt av å oppleve. Gode relasjoner kan styrkes, og nye vennskap kan begynne. Send et smil til dem du møter, og gi litt omtanke og varme!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg