KLARER JEG DET SELV?

 

God kveld!

Nå skal jeg i gang med et lite strikkeprosjekt. Faktisk så er jeg litt redd for å feile, så derfor velger jeg oftest at andre strikker for meg. Det skjedde denne gangen også, så jeg har allerede to ferdige halser. Men jeg har bestemt meg for å prøve selv, og så er det ikke så farlig om jeg bommer litt. Der er hjelp og få, så jeg kommer nok i mål på en eller annen måte.

Jeg ønsket meg slike halser, da jeg skal bruke dem inni trenchcoat. Med mitt lange hår, blir det litt rart å kunne ha store skjerf rundt halsen. Men jeg må holde halsen min varm gjennom vinteren, og passe ekstra godt på stemmen min. Men en hals strikket i ullgarn, vil holde meg god og varm.

Nå har jeg en svart og en kremhvit som er ferdig. Og så kommer der en grå også. Selv skal jeg jobbe med en fin brunfarge, og se hva jeg klarer å få til. Blir uansett kjekt å kunne strikke litt, så får vi se hvordan hendene mine reagerer på det. Blir det vondt, så tar jeg bare noen pauser underveis. Føler at det er på tide å lære meg litt mer om strikking.

Klem fra Wenche

6 kommentarer
    1. Kjempefin strikket hals! Veldig lurt med noe som både holder halsen varm og som skjuler den voldsomme dobbelthaka.

      1. For en fæl kommentar, Karine.

        Helt enig i at halsen er fin, men det er jammen Wenche også, og det er ingenting som må skjules eller pakkes bort.

    2. Det går greit med vonde hender, bare man finner sin grense for hvor mange omganger man klarer før man legger strikketøyet fra seg litt. I de verste perioder strikker jeg 1-2-3 omganger, så legge fra meg noen minutter, nye 1-2-3 omganger, legge fra meg, osv. Dessuten er det lurt å holde seg til tykkere pinner og ditto garn, for tynt er igrunnen verre å holde på med. Jeg holder på med genser og pinne 7 😁, og det er jo rett og slett herlig. Man kommer i mål til slutt.
      Lykke til, – det er en avslappende hobby.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg