Klarer vi dette?

Det var ikke så veldig overraskende at skolene fortsatt skal være stengt i noen uker til. For vår del , så blir det jo noen uker med hjemmeskole uansett, da mine barn jo er store. Det kommer nok til å gå fint, men jeg tror de savner sin vanlige hverdag ganske mye. Men jeg føler meg ikke trygg på at denne gradvise tilbakeføringen, kommer til å gå bra. For der er allerede mange som har blitt slappe, og som ikke forholder seg til reglene om smittevern. Det vil være skikkelig kjipt, dersom myndighetene må stramme inn igjen atter en gang.

Jeg vet at det høres pessimistisk ut, men det er en reell problemstilling. For det meldes fra særlig de store byene, at en del mennesker oppholder seg i flokker. Både i handlegater og parker. Vi får inderlig håpe at tallene forblir lave, og at hverdagen kommer tilbake snart. Det er nok lurt å skynde seg ganske så langsomt i akkurat dette tilfellet. Denne våren er uten tvil ganske så spesiell for oss alle sammen, og vi takler det på ulike måter. For min del, så går dagene ganske bra. Nå skal vi jo nyte påsken så godt som vi bare kan. Det er jo positivt!

Vi må alle sammen gjøre så godt vi kan, og forholde oss til smittereglene etter beste evne. Så denne dugnaden er på langt nær over. For oss, så er egentlig den største utfordringen hjemmeskolen. Men ellers så klarer vi oss helt fint. Det er mye verre å tenke på alle de som må utsette/avlyse bryllup. Eller de som mister sine kjære akkurat nå, og ikke kan si farvel på den samme måten som før. De menneskene sender jeg varme tanker til hver dag. For der er mennesker som virkelig sitter i sorg akkurat nå, og som har store utfordringer.

Denne våren kommer vi alle sammen til å huske. Da vil vi nok tenke på alt det som ble endret, og hvordan vi reagerte på det. Jeg håper inderlig at vi fortsetter den gode utviklingen, sånn at vi snart kan ha den vanlige hverdagen tilbake. Men jeg tror at vi må være veldig tålmodige. Og det er ikke min sterkeste side!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

Siste innlegg