Kommentaren som fyrte meg opp!

I ettermiddag klarte en kommentar å sette fyr på meg. Jeg ble skikkelig sint, og vonde tanker kom i hodet mitt. For jeg sliter jo en del med eget utseende, selvbildet , spiseforstyrrelser i hverdagen. Jeg hadde filmet en ny video til min Youtube kanal, og jeg har gått uten sminke i hele dag. Tenkte ikke på at det var noe jeg måtte endre på for å filme video. Det har jeg nemlig lært meg til, og jeg skal være fornøyd med meg selv akkurat sånn som jeg er.

Det gikk ikke så lang tid, før jeg fikk en kommentar på Facebook. “Er lurt å sminke seg litt for å se bra ut på videoer. Bare et tips”. Det stakk i magen min da jeg leste det. De negative tankene om meg selv, ble trigget umiddelbart. Først trist, men så ble jeg skikkelig provosert. Måtte bare snakke om det på Snapchat og Instagram story. For meg så er ikke en sånn kommentar greit. Noen reagerer kanskje på at jeg er hårsår. Men jeg vet akkurat hvordan det kjennes å ikke føle seg fin nok. Hver dag i hele mitt liv har jeg kjent på det. I hvert fall så lenge jeg kan huske.

Noen ganger så velger jeg å bare overse det vonde som kommer på internett. Men i dag traff det en nerve hos meg, og det resulterte i et skikkelig sinne. Hvordan skal man klare å minske kroppspresset i dette samfunnet? Hvorfor må jeg ha sminke for å kunne se bra ut? Er jeg stygg uten sminke? Er jeg for stygg for å kunne filme video? Vil ikke folk se på mine videoer fordi jeg ikke pynter meg nok? Nei, dette er virkelig ikke greit for meg. Derfor sa jeg i fra. Men det rakk ikke inn hos vedkommende, så jeg legger ikke mer energi inn i det nå.

Jeg ønsker å være naturlig, og kunne velge selv hvilke dager jeg bruker sminke. Det kan godt hende at jeg er sminket i neste video, men det skal kun være fordi jeg allerede har sminket meg. Sånn som i morgen, når jeg skal filme før spillejobb. Da er sminken min på. Dette er noe som virkelig trigger, og jeg kjenner på mange følelser i kveld. Det blir en rolig kveld her hjemme med min kjære. Jeg orker ikke å gå ut. For jeg ser jo ikke så bra ut. Nei, drit i hele greia. Det bli hjemmekos i stedet.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

6 kommentarer
    1. Hei, enig med deg, det må være lov å gå uten sminke, de som ikke vil se på kan jo bare skru av. Samfunnet er nok litt overfokusert på sminke hvis det er blitt “rart” å gå uten. Og ja, det er jo en litt unødvendig kommentar, men det kan jo hende det ikke er vondt ment. Forhåpentligvis ikke!

      Har også tenkt på en ting når du legger ut bilder av deg selv, eller filmer video, og dette skriver jeg i beste mening: en del ganger har du ganske mye av håret ditt fram i ansiktet som om du gjemmer deg litt. Siden du snakker mye om selvsikkerhet og å øve på sosial trygghet tenker jeg det også kan være en fin plass å begynne. Vise hele ansiktet! Og det handler ikke om å være pen eller stygg eller sånn eller sånn, men å tørre å vise hele ansiktet og å kommunisere direkte med folk. Det kan jo være vanskelig nok det. Hår kan være en trygg gardin å gjemme seg bak. Lykke til, du framstår jo ellers som veldig trygg i deg selv på videoene! Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding. Er nok litt vel glad i å ha håret fremover, og skjule ansiktet litt. Men det skal jeg øve meg på! Takk for at du følger meg i hverdagen min! Klem fra Wenche

    2. Du er veldig fin uten sminke. Og det er faktisk litt in, så nettopp at Gwyneth Paltrow arrangerte sminkefri fest.

    3. Helt enig med deg.
      Ikke bry deg om sånne kommentarer, vi må alle få lov til å være naturlige og uten sminke i blant. Tipper den ble sendt for å provosere deg. Ikke bry deg Wenche, Vi følger DEG… ikke sminken 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg