Konkrete mål motiverer meg!

Jeg jobber mot konkrete mål. Det er veldig viktig for meg. For jeg må sette meg noen mål som jeg virkelig ønsker å oppnå. Da får jeg mer energi, og det driver meg videre. Når jeg oppnår målene mine,  så blir jeg veldig stolt og glad. Da kommer jeg meg videre, og finner stadig nye mål. Det gjelder å ha noe som man virkelig ønsker å oppnå. Jeg liker at det krever litt av meg. Det er motiverende, og man må lære mer underveis. Jeg kan ting nå som jeg ikke kunne før. Det er ikke så skummelt lenger å si at man vil lykkes med egne kanaler. For jeg har allerede sett resultater av den jobben som jeg faktisk gjør hver eneste dag.

Nå er det viktig for meg å sette mål som krever min innsats! Men det skal ikke være sånn at man mister motet underveis. En kombinasjon av hardt arbeid og strukturert jobbing vil sende meg mot målet mitt. Det er viktig for meg å ha gode rutiner når det kommer til jobben min, og jeg trenger gode doser med mestringsfølelse. Noen ganger kan man nemlig bli litt vel ambisiøs, og sette for høye krav til seg selv. Da er det ekstra vanskelig å nå målene. Jeg merker at det gjør noe med meg. For jeg vil veldig gjerne vise alle sammen at jeg fikser dette. Men sannheten er jo at det er hardt iblant. Nå er jeg kommet ganske langt, men jeg er likevel langt unna de egentlige målsettingene mine. Det er derfor ekstra viktig for meg å lage delmål underveis. Da er plutselig ikke veien så veldig lang lenger.

Jeg skal oppnå minst 1000 abonnenter på Youtube. For jeg ønsker å ha det som en viktig del av jobben min. Men jeg har ikke kommet i nærheten av det enda. Derfor setter jeg meg små delmål som jeg kan oppnå. De 100 første abonnentene var et slikt delmål, og det har jeg klart. Nå er neste delmål å klare 200 abonnenter. Sånn skal jeg jobbe meg fremover dag for dag. Og jeg kommer til å klare 1000 til slutt. Men jeg vet ikke helt når. Jeg er likevel veldig klar for å jobbe videre, og føler meg trygg på at jeg lykkes. Det er så viktig for meg å holde meg selv fokusert på oppgaven. Da kommer jeg nemlig noen steg videre, og jeg ser fremgangen i arbeidet mitt.

Jeg oppfordrer deg til å sette egne mål! Det kan handle om små ting, eller store ting. Men det er kjekt å ha noe som man må jobbe for å oppnå. Jeg pusher meg selv hele tiden fremover. Det er veldig viktig for meg, og jeg trives godt med det. Men man må selv finne de grensene som passer inn i ditt liv. Vi er forskjellige alle sammen, og vi ha ulike strategier for å nå målet! Men jeg tror det er viktig å kreve litt av seg selv i hverdagen!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg