Krever jeg for mye?

Jeg er en person som virkelig trenger å ta sjanser. Våge å gå etter egne drømmer, og ha ambisjoner. Det handler ikke om å tro at man er best i noe, men heller en viten om at man faktisk er villig til å jobbe for å nå mål. Der ligger så mye energi i å oppleve mestring, og det har virkelig gjort meg gradvis tryggere og sterkere. Min reise er kanskje litt annerledes enn din, men vi trenger alle sammen påfyll av positive erfaringer. Jeg er sikker på at mange holdes tilbake, og at frykten for å mislykkes er stor. Men den som intet våger, intet vinner!

Når jeg går på scenen, så ønsker jeg å gjøre mitt aller beste. Da har jeg store forventninger til meg selv, og krever nok mer enn jeg burde. Men det har ført meg videre, og jeg har lært meg masse underveis. Når jeg ønsker å prestere, så blir jeg meget konsentrert, og jeg har stort fokus på det som jeg driver med. Det er ikke feil, men jeg må nok passe meg litt også. For jeg er litt vel flink til å sette umenneskelige krav til meg selv hele tiden. Det handler om at jeg brenner for mine mål, og jeg ønsker å gjøre mitt aller beste underveis.

Vi skal forvente litt av oss selv, og ha klare avtaler med oss selv. Men vi må samtidig finne den riktige balansen. Og det er nok der jeg sliter aller mest. Mine erfaringer er at jeg noen ganger nesten tar knekken på meg selv. Og sånn ønsker jeg ikke å ha det lenger. Så nå jobber jeg med å puste mer med magen, og innse at jeg er god nok. Kjenner du deg igjen?

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg