Krf, dere har mistet meg!

For meg så er det en menneskerett å få elske den man selv vil. Det gjør meg trist når jeg tenker på hvor vanskelig mange mennesker har det i eget liv. Fordi samfunnet ikke klarer å godta at vi er forskjellige, og at vi alle sammen er like mye verd. Jeg har tidligere skrevet om min mening i forhold til homoterapi. Du kan lese den her. Nå har det gått noen uker, og regjeringen har besluttet å utrede denne saken på nytt. Men Krf ville ikke være med på det. Der mistet Krf meg for godt. For meg så er det ikke riktig å skulle være medlem i et parti som har de holdningene til mine medmennesker. Jeg har ikke vært medlem på mange år. Men jeg har tidvis vurdert å gi dem min stemme under valg. Det kommer ikke til å skje mer.

Jeg er nødt til å godta at et parti har andre meninger enn mine. Men da kan jeg ikke støtte dem. Så viktig er det faktisk for meg. Uansett hvilken legning man har, så mener jeg at man skal få leve sitt eget liv i fred. Det skal ikke være sånn at religiøse menigheter får lov til å skade unge mennesker. De får vite at de ikke kan være seg selv. Enten så må de bli omvendt, eller så må de leve i sølibat resten av livet. Dette provoserer meg så uendelig mye, og jeg klarer ikke å tie stille om det. Vi skal ikke dømme andre, og vi skal ikke bestemme hvilken legning man skal ha. La folk få leve sine egne liv i fred, og fokuser på din egen sti! Hva som skjer når vi dør, er det faktisk ikke noen som vet helt sikkert. Så alle har en fair sjanse.

Hvis du blir provosert av det jeg mener, så er det faktisk meningen. For vi må faktisk våkne opp, og ta et skikkelig oppgjør med det som skjer! Jeg har både lest og hørt hjerteskjærende historier fra homofile og lesbiske. Mennesker som er akkurat sånn som deg og meg. Men de elsker noen av samme kjønn. Hvorfor skal de få det så vanskelig på grunn av kjærlighet? Hvorfor skal vi bestemme over deres liv? Med hvilken rett kan vi si at de ikke kommer til himmelen? Jeg blir så trist når jeg leser om all den hetsen som de møter i sin hverdag. Og jeg skjemmes over at vi 2019 ikke har kommet lenger. Vi burde heller fokusere på andre utfordringer i samfunnet.

Det handler om å respektere sine medmennesker. Å skape et samfunn som inkluderer alle. Hvor vi lar naboen elske den de vil. Det er ikke vårt problem i det hele tatt. Fei for din egen dør, og respekter de som har valgt en annen partner enn din!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg!!
      Hvorfor skal andre bry seg og bedømme andre ut fra deres valg og legning. La alle få bestemme over sitt eget liv. Ingen kan noe for hva slags legning man har. Vi må godta at alle er forskjellige individer og med forskjellige følelser. INGEN kan påtivinge noen å føle noe annet enn de gjør. La ALLE leve sitt liv i fred og harmoni!! Jeg ønsker en fredelig verden, på alle områder!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg