Kronen på verket!

Endelig klarte vi å få alle brikkene på plass!

Når man skriver musikk, så er det mange brikker som skal på riktig plass. Aller først så må jeg la teksten få komme ut, og så må jeg alltid bruke litt til på å prosessere den. Sterke saker, og jeg trenger som regel litt tid på å ta eierskap i selve teksten. Så kommer jobben med å lage den riktige melodien. Der jobber jeg som regel tett med musikkterapeutene, og sammen finner vi ut hvordan låten skal være. Noen ganger kommer musikken lett, mens andre ganger må man teste ut masse forskjellig. Noen ganger kan man nesten miste litt motet underveis. Men vi holder motet oppe, og bruker den tiden som vi trenger.

Vi har jobbet med en spesiell låt ganske lenge nå, og i dag kom vi endelig i mål! En ubeskrivelig deilig følelse, og nå kan arrangementet bli skrevet ned. Da er låten ferdig, og vi kan øve til den sitter skikkelig. Jeg fikk synge den noen ganger i dag, og siste gangen fikk jeg faktisk frysninger av min egen musikk. Litt flaut å si, men det er sant. Og jeg ble full av en skikkelig varm og god følelse. Det føltes så riktig, og jeg er så fornøyd. Det krever en del å skape ny musikk, og man skal komme seg gjennom mange faser. I dag var altså dagen, hvor jeg opplevde at akkurat denne låten ble ferdig. Og jeg sitter her med en så deilig glede , og så mange forventninger.

Nå skal vi gjøre akkurat det samme med tre andre låter, men de har vi egentlig kommet veldig langt på. Så skal disse fire låtene øves på frem til sommeren, og så begynner vi nok med å spille inn disse fire låtene til min aller første plate til høsten. Der skal til sammen være 12 låter på platen, så der blir tre runder med samme opplegg. På den måten klarer vi å gjøre hver enkelt låt så god som mulig. Det kommer til å ta tid, men jeg venter heller på å gi ut platen til alt er sånn som jeg ønsker det. Og både jeg og musikerne, skal være helt fornøyde med det som gis ut. Regner med at vi nok ikke rekker å bli helt ferdige, før i starten av 2021.

Jeg gleder meg så vanvittig til å gå i studio, og endelig få oppleve følelsen av å spille inn min egen musikk! Det er godt å se at drømmer kan bli til virkelighet. Man må aldri gi opp, og alltid bevare troen på at der finnes nye løsninger. Det har holdt meg i gang hele livet, og jeg skal virkelig glede meg over det som skjer i livet mitt nå! Håper at dere også gleder dere til platen kommer ut, og at dere venter tålmodig sammen med meg!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg