Kroppen min sa STOPP!

God kveld!

I dag ville ikke kroppen min mer. Det var full stopp. Jeg kan ikke huske sist jeg gang jeg har følt meg så ufattelig trøtt. Det var så vidt jeg kom meg opp for å få ungene av sted på skolen. Og jeg presterte å sovne sittende i stolen to ganger før ungene kom seg ut døren. Så da ble det sånn som jeg ikke skal gjøre. Det ble noen timer i sengen. Heldigvis så hadde jeg satt på vekkerklokken på mobilen. Hvis ikke så kunne jeg sikkert ha sovet enda. Det var en skikkelig kamp å komme seg ut av sengen midt på formiddagen. Men jeg valgte altså å lytte til kroppen, og har hatt en skikkelig rolig dag her hjemme. Bare kost meg, og pleiet meg selv. For jeg vet at det er viktig å ta en pause. Kroppen sa rett og slett stopp.

Det er selvfølgelig ikke så kjekt med sånne dager. Men jeg har taklet det veldig rolig og fint. For jeg kjente allerede i går, at noe var på gang. Så jeg var litt forberedt på det, og vet hvordan jeg skal angripe en slik dag. Å la kroppen få skikkelig hvile, og få i seg mer næring er viktig. Nå er det kveld, og kroppen min er enda sliten. Så jeg skal ikke være for hard mot den i morgen heller. Men da blir det en liten treningstur i hvert fall. Det er så rart hvordan kroppen bare tar over kontrollen iblant. Streiker litt, og tvinger meg til å roe ned. Selvsagt så bør jeg ikke strekke strikken så langt. Men det er jo ikke så enkelt for meg å få til.

Å lytte til det kroppen sier, er veldig viktig. Så jeg føler meg flink som virkelig lot den vinne i dag. Som dere skjønner, så skaper helsen min en del utfordringer i hverdagen. Men jeg er ikke så redd for det lenger. Det kommer alltid bedre dager etterpå. Da er det ikke noen vits i å pushe for hardt akkurat her og nå. Men heller fokusere på det positive, og gi seg selv en skikkelig fin kose dag hjemme!

Klem fra Wenche

Jeg har dessverre måtte gjøre min Instagram konto privat på grunn av falske følgere/likes. Men jeg håper at du sender meg en forespørsel, så legger jeg dere til fortløpende!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg