Lar du tankene styre deg?

God kveld!

De siste dagene så har jeg jobbet hardt med mitt eget tankesett. For det har veldig mye å si, og det legger føringer i hverdagen. Jeg har oppdaget at jeg har en god del tanker, som setter opp sperrer for meg. Både i privatlivet, og i min hverdag som grunder. Og jeg har bestemt meg for å jobbe aktivt med å endre dette negative som ligger der og ulmer. Når jeg har valgt å snakke i offentligheten, så ønsker jeg å være ekstra trygg i det jeg gjør. Da må tankene mine bygge meg opp, og slippe meg fri. De skal ikke nagle meg til veggen, og bli trigget hver gang noen sender meg stygge ord.

Hvordan du og jeg tenker, former livet vårt. Det er ikke alltid vi er like bevisste på akkurat det. Men der ligger allerede føringer, og de må vi rydde i av og til. For min del så handler det om å distansere meg fra alt det negative som jeg har levd med i fortiden. Og la meg selv få lov til å lykkes med nye ting, også som eier av eget selskap. Å jobbe med mine egne tanker, vil gi meg et større arbeidsrom. Da kan jeg være litt mer fri, og faktisk våge enda litt mer. Tankens kraft er egentlig skremmende stor. Og hvorfor skal jeg la gammel drit få holde meg nede?

Hjertet mitt er med i alt jeg gjør, så min personlighet kommer ikke til å endres så mye. Men jeg skal våge å ta den plassen som jeg ønsker å ha, og jeg skal være stolt av den jobben som jeg gjør hver dag. Så jeg er fast bestemt på å endre mine tanker på flere områder, men det er tidkrevende. Og man må hele tiden øve på å si de riktige tingene til seg selv. Herlighet, jeg har virkelig lært masse den siste tiden. Å skaffe seg ny kunnskap, har virkelig gitt meg mange muligheter. Og jeg er ikke så redd lenger. Det er en deilig trygghet, og jeg skal bruke den fornuftig!

Så hvordan lar du dine tanker få bestemme over hverdagen? Setter de frem sperrer for deg? Klarer du å tenke gode tanker om deg selv? Eller må du også endre litt på eget tankesett? Jeg er klar for å jobbe med mine tanker, og håper at du også våger å ta noen grep!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

0 kommentarer

Siste innlegg