LÅTSKRIVERKODEN!

God kveld!

Nå har jeg drevet på med låtskriving i vel 3 år, og min første plate kommer om noen måneder. Men jeg er allerede i gang med å skrive nye låter, som mest sannsynlig kommer på neste plate etter hvert. For ja, jeg tenker langsiktig også i musikken. Det er jo ikke sånn at man automatisk fenger mange med musikken sin i starten, men kan få flere lyttere med tiden. Så jeg er motivert for å jobbe med musikken i mange år fremover. Da vil jeg samle erfaringer, og øke min kunnskap som låtskriver. Et mål er også å komme meg på låtskriver kurs i en eller annen anledning med tiden.

Jeg kjenner på stor glede ved å videreutvikle meg i musikken. Det er jo noe som jeg har ønsket å drive med i lang tid. Nå tar jeg steg for steg, og føler meg trygg på at de riktige tingene vil komme til meg. Man møter mennesker underveis, og skaper kontakter i ulike bransjer. I musikkbransjen har jeg så utrolig masse å lære. Det er masse kunnskap i podcaster, og jeg elsker å lytte til erfarne låtskrivere. Ikke for å kopiere det de har gjort. Men for å samle informasjon, og se hvordan de har løst sine utfordringer på. Musikk er kreativt arbeid, som må løses på din egen måte.

Som låtskriver så lager man utallige utkast til låter, og det er bare en brøkdel av tekstene som faktisk blir musikk til slutt. Men jeg skriver ned, og lar det ligge i arkivet mitt. Så kan det hende at noen gamle tekster passer til senere anledninger, og kan være et godt utgangspunkt likevel. Jeg har allerede masse tekster som ikke ble brukt på første albumet. Musikken skal få utvikle seg sammen med meg, og forhåpentligvis vil dere også merke det . Dette gleder jeg meg til å jobbe med de neste årene!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg