Ler du av min mål?

God morgen!

Jeg trenger å ha konkrete mål som jeg kan jobbe mot. Det gjelder både i privatlivet, men også med mine sosiale kanaler og blogg. Men jeg merker at det noen ganger slår negativt ut, dersom jeg velger  å fortelle om mine mål i offentligheten. Janteloven kommer nemlig med et brak, og forteller meg at dette er ikke er gjennomførbart. Noen ganger så opplever jeg at andre mennesker ler av mine ambisjoner, og at de velger å gjøre meg til latter. Det er selvsagt sårende å oppleve, men jeg har lært meg til å takle det. For jeg kan ikke leve livet mitt etter andres pipe. Selv om vedkommende ikke kunne hatt mine drømmer, så trenger han ikke å dermed ødelegge mine. Å feie for sin egen dør, er et viktig utsagn. La andre få gjøre det de ønsker, og pass på dine egne saker. Jeg virker kanskje litt hard i dag, men jeg mener det er viktig å snakke om. For hvorfor kan vi ikke heller heie hverandre frem? Hvorfor kan man ikke unne et annet menneske å lykkes med sin prosjekter? Er vi virkelig så smålige mot hverandre? Det har vært noen tilfeller hvor jeg virkelig har blitt skikkelig sint, og har tatt avstand fra mennesker som trykker meg ned. De trenger jeg ikke i min hverdag, og det burde alle passe seg for.

Det er umulig for meg å blidgjøre alle sammen der ute. Ja, jeg ønsker å ha en blogg som kan favne mange mennesker. Men jeg ønsker en positiv stemning på mine kanaler, og en ærlig kommunikasjon om hverdagen. Jeg heier på alle dere som jobber hardt, og som virkelig har et mål som dere ønsker å nå. Så bra at dere har laget en plan, og at dere opplever mestring underveis. Håper bare at dere også unner meg å nå mine mål. Selv om noen synes det er tåpelig å ønske seg 1000 abonnenter på Youtube, eller komme seg inn blant topp 20 på blogglisten. Så er det faktisk to av mine mål, som jeg jobber for å oppnå. Det motiverer meg til å jobbe videre, og skape innhold til dere. Og jeg byr på meg selv underveis, fordi jeg ønsker å være en stemme i det offentlige rommet. Ikke er jeg en ung kvinne i en sexy kropp, som kan selge inn alt av produkter til unge følgere. Nei, jeg er en voksen dame. Som har noen kilo for mye, og som ønsker å kunne være seg selv uten kropps press.  Der bør være plass til sånne blogger også. Heldigvis er jeg sta, og har fokus på å nå målene mine.

Jeg kan kun være meg selv, på godt og vondt. Dere kan like meg, eller mislike meg. Er det noe jeg har lært de siste årene, så er det å stå stødig i meg selv. Våge å vise min personlighet, og si det jeg mener. Det handler om å kunne formidle på min egen måte, og ha det så naturlig som mulig. Vise min hobbyer, og dele mine oppturer og nedturer. Sånn vil jeg ha det på bloggen min, og jeg håper at dere ønsker å henge her i tiden fremover. For jeg skal jobbe hardt for å nå målene mine, og dere kan hjelpe meg. Tusen takk for at du er her, og for at du velger å bruke din tid på mine kanaler!

Klem fra Wenche

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg