“Liker Du ikke deg selv, Mamma?”

Jeg var i full gang med å prøve ulike antrekk her hjemme. Målet var å finne noen antrekk som jeg kunne bruke på bilder til mine kanaler. Kjoler og skjør gikk av og på, mens pulsen økte og jeg ble mer og mer misfornøyd med det jeg så i speilet. Jeg merket faktisk ikke at min sønn stod og så på meg i gangen. Så kom spørsmålet som jeg aldri skal glemme. ” Liker Du ikke deg selv, Mamma?” Jeg følte meg så skamfull og dum i løpet av tre sekunder. For hva er det jeg hele tiden forsøker å lære ungene mine? Jo, at de er gode nok akkurat sånn som de er. Og her stod jeg svetten og sur fordi jeg følte meg stygg og feit uansett hva jeg tok på meg.

Dette er en episode som jeg ikke vil glemme. For jeg ønsker å lære av den. For hvordan skal jeg lære mine barn å elske seg selv, dersom de opplever at jeg ikke elsker meg selv? For meg så ble det en vekker, og jeg har tenkt masse på det i tiden etterpå. Jeg kan fortsatt bli usikker på meg selv, og være misfornøyd med kroppen min. Men jeg forsøker å skjerpe meg skikkelig, og heller bygge meg selv opp. For barna ser meg , og har meg som et forbilde. Det skal jeg ikke ødelegge. Min egen mangel på selvtillit skal ikke smitte over på dem. Heldigvis fikk vi snakket sammen etter denne episoden, og fikk en fin samtale om dette temaet der og da.

Som foreldre er vi forbilder. Men vi er ikke perfekte. Det hender at vi gjør feil, eller glemmer hva vi egentlig formidler. Jeg vet veldig godt at skjønnheten kommer innenfra, og at jeg er god nok. Men min usikkerhet fikk lov å komme ut. Det har jeg lært av, og derfor velger jeg å dele det med Dere. Kommunikasjon mellom voksne og barn er så utrolig viktig. Og jeg forsøker etter beste evne å formidle gode verdier til mine barn. Og jammen meg hjelper det jo meg også underveis!

Vi blogges!

Følg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg