Linnea Myhre har lov å bli sint!

God kveld!

Jeg må bare si at dette innlegget har jeg faktisk tenkt på å skrive i ganske lang tid. For det er noe som jeg virkelig blir frustrert over. Og jeg skjønner godt at det kokte litt over for Linnea Myrhe under et intervju forleden. For nok en gang fikk hun spørsmål om barn. Det har ikke vi andre noe som helst med, og jeg vet at mange kjente kvinner stadig vekk får det spørsmålet fra media. Hva er det de ikke skjønner? Om man skal ha barn eller ikke, er og forblir en privatsak! Det er langt over grensen for hva som er ok å spørre om, og det kan være veldig sårt for den som blir spurt.

Der er mange som mener at kjente mennesker må godta et sånt spørsmål. Men jeg mener at der burde finnes grenser for hva som man våger å blande seg inn i andres privatliv. For man vet aldri om vedkommende faktisk ikke kan få egne barn, eller om de i det hele tatt ønsker barn. Og da er det fryktelig fort gjort å tråkke inn i noe som virkelig er sårt og vondt. Jeg har selv kjent på det sårbare ved å ikke kunne få egne barn, og jeg har adoptert mine barn fra utlandet. I den tiden hvor man inderlig ønsket seg barn, så ville det opprørt meg veldig med sånne type spørsmål.

Når man blir stilt et sånt spørsmål i nesten alle intervju, så kan jeg skjønne at Linnea ble sint. Det må være lov å bevare noe for seg selv, og vi kan ikke forlange at alt skal deles med offentligheten. Selv kjendiser skal ha rett på et privat sone, og det burde media også forstå. Man kan ikke forvente at kjente kvinner bare skal smile fint, og svare på absolutt alt. For hvor mange kjente menn får egentlig spørsmål om akkurat det? Det skjer nok, men ikke i så stor grad som det gjør for damene. La oss gi folk litt fred, og ikke gå over grensene. Det burde ikke være så vanskelige å skjønne det.

Nå skal jeg kose meg skikkelig med familien min i kveld, og så håper jeg vi snakkes her litt senere i kveld. Ha en skikkelig fin fredagskveld!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg