Livet ble ikke som forventet!

God morgen!

Da jeg var yngre, så hadde jeg en forventning til hvordan livet mitt skulle bli. Men jeg hadde nok som liten, allerede skjønt at ting ikke ville komme gratis. Det var akkurat som om at jeg visste det ville bli vanskelig. Men jeg var likevel fast bestemt på å oppnå visse ting i livet mitt. Første prioritet var utdannelse, og få gode resultater på skolen. Deretter ville jeg veldig gjerne bli mamma, og kombinere det med en god jobb. Det var ekstremt viktig for meg å kunne bevise for alle andre at jeg var smart, og at jeg mestret livet. Så gikk det jo sånn om det gikk. Jeg fikk meg en utdannelse, og kom meg ut i jobb. Å bli mamma, var derimot en veldig lang reise. Og det krevde så mye av meg. Men til slutt kom endelig det også på plass, og jeg er mamma til de to herligste guttene i hele verden. Men så raste alt annet sammen rundt meg, og jeg fikk ikke den reisen som jeg hadde håpet på. Nei, det ble ekstremt vanskelige år. Heldigvis mistet jeg aldri staheten min, og et brennende ønske om et godt liv lenger fremme. I dag sitter jeg godt etablert i Mandal. Men en fantastisk ektemann, og i trygg omgivelser. Men kropp og sinn har fått skader som ikke forsvinner.

Jeg velger å skrive til deg som kanskje ikke helt har lykkes med sine drømmer. Som kanskje har møtt på store utfordringer, og som ikke helt vet hvordan veien skal gå videre. Det kan virke så svart og meningsløst noen ganger. Men jeg kan love deg at det er verd å kjempe videre. For der finnes noe lenger fremme, som er bedre enn der du er nå. Jeg kan ikke love deg gull og grønne skoger. Men der finnes en hverdag som er lysere, og som kan gi deg livsgnisten tilbake igjen. Aldri mist håpet ditt! Forsøk å ta de små stegene, og jobb deg gjennom dine egne prosesser. Be om hjelp, dersom du står fast i egen gjørme. Mitt liv ble ikke som jeg forventet, og mange år ønsker jeg bare å glemme for alltid. Men jeg er her enda, og livet har blitt godt å leve igjen. Som mamma og som menneske. Solen har kommet frem fra skyene, og til tider ser dagen veldig lys ut. De mørke skyene kommer over meg noen ganger, men de sklir bort igjen. Så lenge man kjemper, og man ikke mister troen på det som venter foran en. Så kommer man seg videre, og ut av det vonde.

Heldigvis så inneholder livet mange epoker. Og jeg vet at nå skal der komme en tid som er lysere, og som gir meg muligheter. Det har jeg drømt om hele livet, og endelig føles det som at jeg nærmer meg noe. Jeg ønsker at vi alle sammen skal få være på et godt sted i livene våre. Men jeg kan kun jobbe med eget liv. Håper at mine erfaringer kan være til litt hjelp for akkurat deg. For du fortjener å kunne smile litt i sole,og kjenne at livet er ganske så ok. Der finnes håp for oss alle sammen ,så du må ikke gi deg! Min reise har hatt sine vanskelige stunder, men jeg har lært meg til å nyte de gode dagene så godt som mulig. Være takknemlig og glad for alt det fine som skjer i løpet av livet. Aldri glem at du er verdifull, og at du kan ta steget ut av det vanskelige. Jeg heier på deg!

Klem fra Wenche

4 kommentarer
    1. Så godt å høre at du har det bra i dag. Så bra som det går……
      Nei det er ikke slik at alt blir som man har planlagt eller forventet….. mange får seg et eller flere slag i trynet rett og slett. Mange må kjempe.
      Så er det det at en må ORKE å kjempe. Orke å ta opp kampen. Du har tatt opp kampen! Jeg har tatt min kamp og andre har sine kamper. Det viktigste er at en selv finner veien videre 🙂

      Ha en fin dag der du er!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg