Livet harde skole!

Livets skole har mange eksamener!

I løpet av livet, så lærer man utrolig mye på godt og vondt. Det er ikke noe som vi kan forutse, men vi må takle det som kommer der og da. Når jeg ser tilbake, så føles det ganske utrolig at man fortsatt er i livet. For der har vært mange tunge perioder, og jeg har kjent på livets brutale erfaringer. Men så ser jeg på hvor jeg er i dag. Det går jo så mye bedre nå, og det fryder jeg meg over. De gode periodene skal nytes. Men jeg sliter fortsatt med å tro at det skal kunne være bra over lang tid. Det er akkurat som at jeg hele tiden venter på en ny utfordring.

Til tider så er det ganske slitsomt å alltid være på vakt. For hvordan skal man kunne komme seg videre da? For min del, så valgte jeg å snakke med noen om det. Lufte mine tanker, og forsøke å finne løsninger som kunne hjelpe meg. Det var viktig for meg å kunne finne noe som gav meg ro og avslapping. Nå handler det mest om å lytte til musikk, eller en meditasjonsvideo. Da kan jeg bli ganske så fjern og rolig. Jeg var nødt til å finne de verktøyene, sånn at jeg kunne få ned skuldrene mine iblant. Det har jeg heldigvis blitt bedre på, og det har løst mange ting for meg.

Jeg utfordrer deg til å finne dine verktøy! Se deg rundt, og finn ut hva som fyller deg med fred og ro. Sett av tid til å gjennomføre de stundene, sånn at du bygger deg et lager med gode energier i kropp og sjel. Da vil du kunne få mer overskudd, og et bedre liv. Jeg er svært takknemlig for at mine verktøy hjelper meg, og det har virkelig gitt meg mange gode stunder. Så husk å putte inn tid til deg selv neste uke, og nyt de gode øyeblikkene!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat(torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg