MÅ DE VISE DRØY SEX PÅ TV?

 

God kveld!

Jeg kan huske når det for aller første gang ble vist sex på reality  tv i Norge. Det var på Big Brother, og det var noe som alle snakket om. Med tanke på hvordan sex fremstilles på tv nå, så var det ganske så uskyldige scener som ble vist den gang. Men nå har det gått sport i å ha mest mulig sex på tv. Unge mennesker kaster klærne, og har åpenlyst sex foran kamera. Jeg er blant dem som faktisk ikke liker det, og som mener at det ikke bør vises frem på denne måten.

Sex er en naturlig ting, og jeg skjønner at det kan skje selv om man blir filmet. Men jeg forstår ikke hvorfor det bare blir drøyere og drøyere? Har ikke produksjonsselskapet noen sperrer lenger? Der sitter ungdommer hjemme foran tv, og får det servert rett i fanget. Grensene er ikke tilstede, og det skaper et helt feil bilde av hvordan sex egentlig er. Når en av deltagerne i Paradise hotel mener at det er kvinnekamp å vise sex på tv, ja da sliter jeg litt med å ta vedkommende seriøst.

Må vi virkelig se såpass drøy sex på tv? Er det nødvendig for å få nok seere? Har sex blitt big business? Må de finne mennesker som ikke har sperrer, for å kunne ha høyere seertall hvert eneste år? Hva skjer med disse menneskene i etterkant? Vel, jeg tror de burde ta seg en prat med Linda Johansen. Hun pratet på Lindmo forleden om hennes eget stempel. Det er ikke kjekt å ha sex scenene i nakken de neste 20 årene. Det er bare så synd at de som faktisk lager disse programmene, ikke tar mer ansvar.

Castingen til disse programmene, er ikke uten baktanker. Selvsagt velger de ut unge mennesker, som ikke har så mange sperrer. Og som gjør alt for å bli et kjent ansikt. TV er et medium som skaper synlighet, og som kan virke svært forlokkende på ungdommen. Når man da i tillegg legger til masse alkohol og fest, ja da blir nok fristelsen veldig stor. Jeg vet at de aller fleste ungdommer gjør sine feil, og får seg noen lærepenger før de blir voksne. Men det er skummelt med de lærepengene som skjer i full offentlighet.

Jeg vet at unge mennesker har et helt annet forhold til sex, enn det vi hadde i min ungdomstid. Og ja, jeg er nok litt gammeldags på akkurat disse tingene. Det er ikke alt vi trenger å se på tv. Og ungdommene våre bør ikke få det servert på denne måten. Det er på tide å dra litt  i håndbremsen, og tenke seg om. De som lager tv må ta ansvar, og faktisk sette noen grenser på hva som skal vises.

Klem fra Wenche

3 kommentarer
    1. Jeg er også enig. Det samme historie var i Polen- det var også på Big Brother da seks ble vist på reality, og alle snakket om det. Nå seks er overalt-på reality, i filmer, i serier, i spiller, i musikk, selv i reklamer. Hvor er kreativitet av dagens skaperne ?

    2. Vet du Wenche, er så enig med deg! Hvorfor i alle dager skal alt være så seksualisert, ikke bare på disse realityshowene, men overalt. Synes at noe skal være privat, men det kan virke som det går sport i å være drøyest mulig foran kameraene.
      Ellers så må jeg få si at du har utviklet deg mye som blogger, det er så fint å se, og jeg kommer til å lese tekstene dine fast fremover🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg