Marerittene tar meg!

God kveld!

Neste gang jeg skal til min fastlege, så skal jeg ta opp et viktig tema med henne. Det handler om nattesøvn, og mine forferdelige mareritt. Dette er noe som jeg sliter med, og som i stor grad påvirker min hverdag. Særlig de fæle marerittene som til stadighet kommer tilbake. Det har vært så fælt noen ganger, at jeg ikke ønsker å sovne igjen etter å ha bråvåknet. For jeg er så redd for at de vonde drømmene skal fortsette inni hodet mitt. De er så ekte, og jeg kan kjenne på følelsene i hele kroppen min. Det medfører også at jeg anspenner kroppen mens jeg sover, og det liker ikke min revmatiske kropp. Dette er ikke så lett, og jeg vet helt ærlig ikke hvordan det skal ta slutt. Jeg må i hvert fall ta det opp, og se om det kan være en bivirkning av noen medisiner som forårsaker dette.

Jeg har hatt mange traumer i livet mitt, og de kommer tilbake om natten. Det handler om episoder, eller hendelser som flettes inn i en annen setting. Noen ganger en blanding med kjent og ukjente mennesker. Det er en salig blanding, og jeg kan våkne av type kvalme eller hyperventilering. Det kan ikke fortsette sånn, så jeg håper å få litt hjelp til akkurat dette. Søvn er jo veldig viktig, og i perioder så ønsker jeg ikke å legge meg om kveldene. Særlig når min kjære mann ikke er hjemme. Hvis han er her, så pleier jeg å krype inntil ham. Da merker han det, og holder meg fast. Men når jeg er alene i den store sengen, så er det faktisk ganske skummelt å bråvåkne sånn. Jeg vet at traumene mine ikke forsvinner, så dette er noe jeg kanskje må leve med. Det skremmer meg litt.

Vi er mange som opplever å ha mareritt en gang i blant. Men det er ikke så kjekt når det kommer natt etter natt. Da blir det slitsomt, og noe som virkelig er ubehagelig. Men jeg forsøker etter beste evne å takle dette også. Selv om det medfører en del slitasje på meg. Jeg kan ikke la dette vinne over meg, og skal derfor be om ekstra hjelp til å løse dette nå. Vi får se hva fastlegen tenker om saken, og bare ta det etter det. Jeg er litt bekymret, men velger å ikke la det styre meg i hverdagen. Her må man jo komme seg fremover, og ikke la gammel dritt få overtaket. Nå skal jeg ta en natt om gangen, og forsøke å slappe av. Lettere sagt enn gjort, men det er bare sånn det må være. Mest sannsynlig så slipper jeg ned garden når jeg sover, og da får det vonde lov å ta plassen i hodet mitt.

Del gjerne noen tips med meg dersom dere har erfaring med dette. Jeg ønsker som sagt å få bukt med dette, og er åpen for mange løsninger.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer
    1. Kanskje vektdyne kan være til hjelp for deg? Bruker selv, med god effekt. Kjøpes bl.a. På Clas Ohlson.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg