Mestring i hver maske!

God kveld!

Jeg forsøke ganske ofte å finne en kreativ aktivitet hvor jeg opplever mestring. For noen uker siden så overbeviste min venninne meg om at strikking kunne jeg klare å fikse. Min selvtillit på det området var ikke særlig stor, men jeg valgte å sette i gang med å strikke luer. Den aller første, gikk helt skeis. Men den andre klarte jeg å få til, og jeg ble så stolt. Det resulterte i at min kjære mann ønsket seg en svart lue, og jeg klarte å gjennomføre det også. Da ble jeg så glad og stolt.

Men så skulle jeg strikke en grå lue til meg selv. Det gikk rett vest, og jeg ble så irritert på meg selv. La det fra meg, og begynte heller på en rosa lue. Og som dere ser på bildet, så kom jeg i mål med dette prosjektet i dag! Så glad når jeg klarer å følge et mønster, og ikke miste motet under fellingen til slutt. Jeg likte den rosa fargen veldig godt, så nå har jeg kjøpt inn garn til en variant av Skappel genserne. De har så enkel oppskrift, så det har jeg klart for flere år siden. Men jeg må ha hjelp til å montere den etterpå.

Dere er kanskje ikke så veldig interessert i strikking. Men jeg mener at det å mestre en kreativ ting, kan alle relatere seg til. Hvor mange ganger møter vi ikke på vanskelige situasjoner i hverdagen vår? Og er det ikke ganske ofte man snakker seg selv ned der og da? Men det som skjer inni oss da, er ikke bra for oss. Vi trenger jevnlig påfyll av mestring. Jeg er glad for at ikke alle luene ble vellykket. For da måtte jeg jobbe med meg selv, og ikke gi opp! Da ble også gleden ekstra stor når alt gikk bra!

Jeg håper at du finner noe kreativt som kan hjelpe deg i din hverdag. Det trenger ikke være så stort og omfattende. Men du må være villig til å fokusere underveis. Da kommer den personlige veksten som vi alle ønsker oss. Ha en fin kveld, så snakkes vi igjen her om noen timer!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer
    1. Strikking er en fantastisk hobby.

      Sybes bloggen din er blitt mye bedre etter Tromsø. Spesielt med bilder 🙂

      Du er superdyktig på video. Skikkelig behagelig og fin å se på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg