MIN BARNDOMSJUL!


God kveld!

Jeg for alvor kommet i skikkelig julestemning. Lytter på julemusikk hver eneste dag. Koser meg på kjøkkenet mens jeg lager masse godt til julefeiringen vår. Elsker å se på det fine juletreet vårt, og alle de fine lysestakene ig stjernene. Det er blitt ekstra viktig for oss å lage en god førjulstid.

De siste dagene har jeg tenkt på gode minner. Om hvordan vi hjalp min mor med å stelle i stand til min fars bursdag lille julaften. Og jeg kan se for meg den stappfulle stuen, med hele slekten på plass. Tanter og onkler, besteforeldre og søskenbarn. Den gode maten, og de store fruktfatene som vi bar inn.

Jeg er heldig som har gode minner fra julen. Det er jo ikke sånn for alle der ute. Men for meg så var julen en fredelig pause fra mobbing og utestengelse. Fri fra skolen, og masse tid sammen med mine nærmeste. Jeg var allerede blitt glad inn bruke mat til å regulere mine følelser.

Og da var jo all julematen en himmel for meg. Vi hadde jo så mye god mat hjemme hver eneste jul. Min far kom hjem med julegave fra slakteriet hvor han jobbet. Og mor kokte pålegg, og matlukten spredte seg i huset. Jeg vet at vi var heldige. I dag minner jeg meg selv på den takknemligheten.

Det er så viktig for meg å kunne gjenskape den gode julestemningen til mine barn. Og når vi i år skal være kun oss fire, så håper jeg at vi koser oss litt ekstra. Ungene har fått velge julematen. Og de har fått ønske seg de julekakene som de liker best. Når julen endelig kommer, så er vi klare

Mine foreldre skapte fine juleminner for oss. Det bærer jeg med meg i hjertet. Og så håper jeg at mine barn vil kjenne på det samme i voksen alder.

Klem fra Wenche

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg