MIN TRENINGSUKE!

God kveld!

Nå er jeg godt fornøyd med egen innsats på treningsfronten. Det har vært rart å legge om på rutinene, og ha kun moderat trening. Jeg har deltatt på to treningsøkter på Sanden Helsesenter i løpet av uken, og så fikk jeg meg en fin tur i Furulunden i formiddag. Kroppen har taklet treningen veldig bra, og jeg er i ferd med å finne roen. Det skal nok gå bra å trene på denne måten fremover. Jeg må bare venne meg til det rolige tempoet, og fokusere på å gjøre øvelsene riktig.

Fibromyalgien er ganske sint på dette vinterværet, så jeg har en hverdag med mye smerte. Heldigvis føler jeg at treningen hjelper, og at blodsirkulasjonen blir bedre. Så bra at der finnes alternative løsninger for oss som ikke har mulighet til å klare alt annet. Hver mandag og onsdag skal jeg på trening, og det passer meg veldig bra. Kanskje får jeg lov til å ta en tredje økt i uken etter hvert. Men jeg må vente å se hvordan kroppen reagerer først.

Jeg har fortsatt fokus på å gå ned i vekt, men vi har roet det litt ned. Det ble for mye press i mitt hode, og spiseforstyrrelsen ble så trigget. Nå jobber vi aller mest med å få inn gode rutiner. Det gjelder både trening og kosthold. Jeg merker at kroppen sakte blir litt mindre, og klærne blir store. Så jeg gjør noe riktig. Det var deilig å kunne flytte fokuset litt vekk fra kun kg og vekttap. Men heller fokusere på å leve en sunn hverdag, og holde kroppen min i aktivitet.

Nå fortsetter jeg jobbingen, og er klar for å starte nok en ny uke. Med flotte mennesker rundt meg, så kommer det til å gå bra. Vi tar nemlig en uke om gangen, og så stresser vi ikke for mye. Håper at du også får en fin uke, og lag plass til fysisk aktivitet i hverdagen!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

Siste innlegg