MINE FAVORITT PODCASTER NÅ!

 

God kveld!

I disse tider så er jo podkast veldig populært. Og selv om jeg la ned min egen, så lytter jeg veldig gjerne til mange podkaster i løpet av en uke. Det er så herlig å kunne ha på i bakgrunnen, særlig ved matlaging eller ved sminkebordet. Noen ganger ønsker jeg å lytte til morsomme mennesker, og ikke måtte ta det så veldig høytidelig. Deilig å kunne le litt også noen ganger, og bare kjenne at det gjør godt. Mens andre ganger velger jeg å lytte til dypere temaer, og kanskje også gråte en skvett.

Jeg tenkte å tipse dere litt om de podkastene som jeg er blitt glad i. Det kan jo hende at du da oppdager noe nytt, og kanskje får enda en favoritt selv også. Det er viktig å si at disse anbefalingene kun er utfra mitt synspunkt, og det som jeg selv liker ved den enkelte podkast. Smaken er som baken, så det kan hende at jeg bommer litt på hva du kan like. Men her kommer de som jeg hører oftest på akkurat i disse tider. Håper du liker denne type innlegg her på bloggen min!

SYKT ÆRLIG MED MARTINE

Jeg er som dere vet veldig opptatt av åpenhet og ærlighet. Man skal våge å snakke om vanskelige tema, og kunne dele av sine oppturer og nedturer. I denne podkasten opplever jeg å komme tett innpå både Martine, og hennes gjester. Der deles tøffe historier, og gjestene blottlegger seg skikkelig. Noen ganger smiler jeg,  mens andre ganger så gråter jeg. For denne podkasten har liksom litt av alt. Martine er flink til å få gjestene til å åpne seg opp, og stiller gode spørsmål. Samtidig gir hun gjesten tid til å si det den måtte ønske, og respekterer deres grenser.

G-PUNKTET

Ok, her må jeg erkjenne at det noen ganger går litt vel hett for seg. Men samtidig så er det viktig å kunne snakke åpent om intime tema, og spre kunnskap om til tider svært pinlige tema. Jeg er ikke vant til å snakke så rått og åpent om sex og samliv, så jeg lytter kun med øretelefoner eller når jeg er helt alene hjemme. Iselin Guttormsen er en skikkelig energibombe, som får gjestene til å snakke om masse personlige greier. Men det går likevel ikke helt over streken, på en måte. Det er heftig å starte en sånn type podkast, og jeg heier på hennes åpenhet og kunnskap.

BAGATELLER

Når jeg trenger å få meg en god latter, så setter jeg på denne podkasten med Janneke Weeden og Henrik Thodesen. De er så utrolig opptatt av de bittesmå bagatellene i samfunnet, og skaper god humor rundt dette på sin egen måte. I tillegg er Weeden åpen om sin angstlidelse, og forteller sine erfaringer på en så fin måte. Det er mange rare tema som tas opp, og jeg har tatt meg i å le skikkelig høyt helt plutselig. Min type humor på mange plan, og en herlig podkast som får skuldrene mine ned noen hakk.

INA & WROLDSEN

Her må jeg bare tipse dere om en ny favoritt! For det er så herlig å høre på Ina Wroldsen og mammaen hennes. Ina er artist og låtskriver, og mamma er manager. De forteller raust om deres felles reiser og opplevelser. Setter hverandre litt i forlegenhet, og byr på gode replikker på hverandres bekostning. Gøy å komme litt på innsiden av deres liv, og lære mer om både låtskriverbransjen og musikkbransjen. De har vært ute en vinternatt begge to, og det er fornøyelig å lytte. Når de avslutter det hele med tostemt avskjedssang, ja da ønsker jeg egentlig at episoden skulle vart mye lenger.

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg