Mitt svar til kritikerne!

God kveld!

Jeg fikk en del reaksjoner på mitt innlegg om hjemmeskole. Og det er noe som jeg regnet med ville skje. Selvsagt så ønsker jeg det aller beste for mine barn, og jeg hjelper dem mer enn gjerne. Jeg er hjemme, og er tilgjengelig for dem hele tiden. Så der mangler de ikke noen verdens ting. I disse tider så er jeg heldig som er hjemme, og har tid til dem som alltid. Men det er ikke sånn at man likevel liker å ha hjemmeskole. Det handler om at hver enkelt familie har ulike utfordringer, og vi er blant dem som ikke alltid har det like lett i hverdagen. Når alt blir annerledes enn det som er vanlig, så blir det utfordringer. Da er det ikke alltid like lett å være lærer. Men jeg gjør virkelig alt jeg bare kan.

Der vil alltid være mennesker der ute som ikke vil godta mine synspunkter, og som vil vri og vrenge på alt jeg sier eller gjør. Men de om det. Jeg vet hva jeg står for, og jeg vet at jeg er en solid og trygg mamma for mine barn. Så får folk mene hva de vil om det. Det er nemlig lov for en voksen å si at man savner hverdagen, og at man trenger å puste litt noen ganger. Vi må ta høyde for at noen barn har større behov, og at det da kan være ekstra utfordrende for den voksne som skal få til alt sammen alene. Heldigvis har jeg god kommunikasjon med skolen, og vi jobber oss videre med ulike ordninger. De har jeg samarbeidet med i mange år, og de skjønner vår situasjon veldig godt.

Mammarollen er utrolig viktig, og jeg elsker den. Men selv en mamma blir sliten noen ganger, og har lov til å ønske seg bedre tider. Her hjemme forholder vi oss til den situasjonen som vi alle er i akkurat nå, og vi løser det på vår egen måte. Sånn må det bare bli, og det har jeg god samvittighet for. Det handler om å ta vare på barna, og hjelpe dem på best mulig måte. Det klarer jeg!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg