Mødre vil for alltid være den trygge havnen!

Å være så heldig å ha barn, er en stor oppgave i livet. Og vi som er foreldre må hele tiden være barnas trygge havn. Det kan være at overskriften trigger følelser hos fedre i dag. Men jeg mener ikke at fedrene er dårligere enn mamma. Men jeg mener at vi mødre har et stort ansvar. For ungene trenger oss fra dag en. Der finnes mange flotte mammaer og pappaer der ute som gjør en fantastisk jobb. Det er viktig for meg å si. Men jeg merket med en gang jeg fikk barna, at nå var et noen som virkelig trengte meg hele tiden. Og morsfølelsen kom så naturlig. Jeg har adoptert mine barn fra utlandet. Og det var en utrolig sterk opplevelse for meg og familien min.

Barna trenger meg i hverdagen, og det er utrolig stort for meg å være mamma. Selv om jeg blir sliten og oppgitt iblant. For det har vært utfordrende for meg. Men jeg har tatt på meg et ansvar sammen med min mann. Og jeg skal være den trygge havnen som barna trenger. Jeg hadde en mor som var hjemmeværende da jeg var liten, og det var godt og trygt. For jeg trengte å komme hjem til kjærlighet og omsorg etter skoledager som var fylt av mobbing og utestengelse. Vi kunne veldig ofte kjenne bakelukten når vi kom hjem. Og det er gode minner. Sånn vil jeg jo gi mine barn også. Det er derfor genialt for meg å jobbe på hjemmekontor!

Vi kan ikke fjerne alt som er vanskelig for barna i oppveksten. Men vi kan være der, og støtte dem med kjærlighet, trygghet, forståelse og omsorg. Jeg kan ikke endre på noe av det som har skjedd før. Men jeg kan gjøre mitt beste som mamma hver eneste dag nå. Det er spennende å være mamma! Nå skal jeg ha en sønn på videregående skole til høsten, og en gutt i 7.klasse. Det er helt rart å se hvordan de vokser, og forandrer seg. Men de har fortsatt behov for mamma. Det er jeg glad for!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg